KENZO x H&M firades storslaget på lanseringsfest i Stockholm

Igår kväll bjöd H&M Sverige in till en lanseringsfest i sann KENZO-anda. På plats för det storslagna firandet på Story Hotel i Stockholm var välkända modeprofiler, stylister, modeller, skådespelare och artister. Designersamarbetet släpps den 3 november i utvalda butiker och på hm.com.

Lanseringsfesten bjöd på aktiviteter i olika rum på hotellet där gästerna fick uppleva den lekfulla energin i KENZO x H&M-kollektionen. Rummen innehöll allt från intima musikuppträdanden till en specialbyggd cocktailbar, en pop up-butik samt optiska illusionsrum fyllda av de ikoniska KENZO-mönstren. Robyn samt Yung Sherman och Ecco2k överraskade i DJ-båset vilket höjde den redan livliga feststämningen under kvällen. På plats för firandet fanns ett flertal välkända ansikten så som Veronika Heilbrunner, Systrarna Lejonhjärta, Ingmari Lamy, Sabina Ddumba, Adam Pålsson och Oliver Kumbi.

”Det har varit ett fantastiskt firande där gästerna verkligen fick upptäcka KENZO x H&M med en kväll full av överraskningar. Vi är såklart väldigt glada över det stora intresset som visas för samarbetet. Vi ser nu fram emot lanseringsdagen och att få dela med oss av den här energiska, lekfulla och färgstarka kollektionen till våra kunder runt om i Sverige”, säger H&M Sveriges landschef Daniel Ervér.

KENZO x H&M-kollektionen innehåller dam- och herrplagg samt accessoarer som kommer att säljas i cirka 250 butiker, liksom online, världen över från och med den 3 november. I Sverige släpps kollektionen i elva butiker klockan 09.00 och på hm.com klockan 08.00.

För fler bilder besök H&M Sveriges nyhetsrum:

För mer information:
Johanna Dahl, PR-ansvarig H&M Sverige
E-mail: johanna.dahl@hm.com

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki och Weekday samt H&M Home. I dagsläget ingår drygt 4 200 butiker på 64 marknader, inklusive franchise-marknader. 2015 uppgick omsättningen inklusive moms till SEK 210 miljarder och antalet anställda är fler än 148 000. Ytterligare information finns på hm.com.