Nytt antal aktier och röster i H&M

Efter verkställande av årsstämmans beslut den 3 maj 2024 att dra in 19 144 612 egna B-aktier som återköpts inom ramen för H&M:s återköpsprogram uppgår det totala antalet aktier i H&M till 1 610 542 225, varav 194 400 000 A-aktier och 1 416 142 225 B-aktier, och det totala antalet röster till 3 360 142 225.

Kontakt:

Joseph Ahlberg, IR-chef

joseph.ahlberg@hm.com

För mer information från H&M-gruppen samt pressbilder besök hmgroup.com/media.

Denna information är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 maj 2024 kl. 08:00 CEST. Detta pressmeddelande, liksom ytterligare information om H&M-gruppen, finns tillgänglig på hmgroup.com.

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET, Afound samt Sellpy. Ytterligare information finns på hmgroup.com.