Sommarens badkollektion från H&M - tillägnad stilikonen Kylie Minogue

H&M:s tema denna sommar är Australien. Ett tema som blandar det avkopplande, sportiga livet på stranden med en glamorös look och mycket blänkande metall. H&M framför sin hyllning till den glittrande popprinsessan och stilikonen Kylie Minogue genom att designa en begränsad kollektion med bohemiskt eleganta strandkläder med Kylie som inspirationskälla. Kylie är också ansiktet utåt i den kommande marknadsföringskampanjen.

Kollektionen ”H&M loves Kylie” ingår i H&M:s stora sortiment av badmode. Den omfattar femton olika modeller och kommer i mitten av maj till samtliga H&M-butiker som säljer damkläder.

– När vi tänker på Australien och glamour tänker vi på Kylie, som är en glamorös och trendig person”, säger H&M:s designchef Margareta van den Bosch.

– Det har varit en fantastisk upplevelse att få jobba med H&M och den här sommarkollektionen. För mig handlar det om sommarens njutningar, chic enkelhet och mycket glädje, säger Kylie Minogue.

Tio procent av alla intäkter från kollektionen doneras till WaterAid. Den internationella välgörenhetsorganisationen WaterAid hjälper världens fattigaste med rent dricksvatten, sanitet och grundläggande hygienutbildning.

– WaterAid har en lång och värdefull relation med H&M och vi är mycket glada över att få vara en del i ”H&M loves Kylie”-projektet. Intäkterna från kollektionen kommer att innebära en oerhörd skillnad för människorna i de länder där vi arbetar. 200 kronor räcker för att ge en person säker tillgång till rent dricksvatten, tillfredställande sanitära förhållanden och grundläggande hygienutbildning”, säger Barbara Frost vd för WaterAid.

Kylie är en internationellt erkänd artist som med glädje och livslust har inspirerat en hel generation kvinnor. Drygt 40 av hennes låtar har blivit världshits och sju stycken har toppat Englandslistorna. När man till det lägger hennes turnerande och framgångar som skådespelerska, är det inte svårt att förstå att hon hyllas som en av våra största världsartister.

H&M startade i Sverige 1947 och har idag drygt 1 300 butiker i 24 länder. Företaget förknippas över hela världen med mode och kvalitet till bästa pris.

Pressbilder:
För att ladda ner bilder: www.hm.com

Kontaktpersoner på H&M:

Annacarin Björne
annacarin.bjorne@hm.com

Jenni Tapper-Hoël
jenni.tapper-hoel@hm.com

Kontaktperson på WaterAid:

Paul Hetherington
Media Relations Manager
paulhetherington@wateraid.org

För ytterligare information om WaterAid: www.wateraid.org