Tony Bennett och Lady Gaga i duett med den klassiska ”It Don’t Mean a Thing” i H&M:s julkampanj

I år firas julen på H&M med en spektakulär kampanj och festkollektion. Superstjärnorna Tony Bennett och Lady Gaga ger extra glans åt kampanjen och tillsammans sjunger de It Don’t Mean a Thing (If it Ain’t Got That Swing) från sitt nya succéalbum Cheek to Cheek. Den längre versionen av reklamfilmen premiärvisas på hm.com den 25 november.

”Vi inspirerades av den glittriga och glamourösa storbandseran på 1940-talet”, säger Johan Renck, som har regisserat reklamfilmen. ”Filmen förmedlar en feststämning och modekänsla med humoristiska undertoner. Den är sprudlade, djärv och överraskande.”

Kampanjen är ett spännande äventyr där vi får följa en familj bestående av superstjärnor och modeller som tillsammans firar jul. De röda klänningarna och glittrande kjolarna lyser upp den förväntansfulla stämningen i kampanjen. En skön stickad oversize-tröja är ett måste för säsongen, till exempel den som Lady Gaga bär i kampanjen.

Herrkollektionen fokuserar på klassiska plagg där man kombinerar en rutig kavaj ovanpå en tröja med julmotiv. Barnen är klädda i plagg med julinspirerade mönster, skotskrutiga kläder och stickade tröjor.

”Det sprudlar om H&M:s jul i år”, säger Ann-Sofie Johansson, Head of Design, New Development på H&M. ”Klänningarna glittrar och den klassiska röda klänningen har fått en ny twist. Herrkollektionen ger ett festligt och uppklätt intryck med olika rutmönster och till barnen finns mängder av tröjor med roliga tryck.”

I samband med julkampanjen kommer H&M att samla in pengar till CARE, en humanitär organisation som arbetar för att bekämpa global fattigdom genom att hjälpa fattiga kvinnor och flickor. H&M kommer att sälja förpackningar med speciella julklappsetiketter i alla sina butiker, och för varje såld förpackning donerar H&M Conscious Foundation dubbla försäljningspriset till CARE.

Mer information om CARE finns på: www.care-women.org.

Mer information om H&M Conscious Foundation finns på
hm.com.

Kontaktperson:

Marie Rosenlind
PR-ansvarig, H&M Sverige
E-post: marie.rosenlind@hm.com

H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) grundades i Sverige 1947 och står för prisvärt, trendigt mode av hög kvalitet. H&M har ett brett sortiment som är uppdelat i ett antal koncept för dam, herr, ungdom och barn. Företagets klädkollektioner skapas av egna designers, mönsterkonstruktörer och inköpare. H&M har fler än 116 000 anställda och omkring 3 300 butiker på 55 marknader, inklusive franchisemarknader. Ytterligare information finns på hm.com.