H&B Holding Ltd har låtit dela ut 1.157.753 aktier i Probi AB (publ)

Report this content

H&B Capital LP (”Fonden”) har den 17 December 2010 delat ut 1.157.753 aktier i Probi AB (publ), org.nr. 556417-7540 (”Probi”), till sina investerare. Utdelningen är ett led i den planerade avvecklingen av Fonden och beslutades av H&B Holding Ltd som företrädare för H&B Management Partners LP, som i sin tur företräder Fonden.

Före utdelningen ägde Fonden 1.212.542 aktier i Probi AB, motsvarande ca 13,0 procent av samtliga aktier och röster i bolaget. Efter utdelningen innehar Fonden 54.789 aktier i Probi AB, motsvarande cirka 0,6 procent av samtliga aktier och röster i bolaget.

Stockholm den 17 December 2010

H&B Holding Ltd

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Lars Gatenbeck, H&B Capital Advisors AB (rådgivare till Fonden)
Tel: + 46 8 545 680 64

Mobil: + 46 705 35 44 44

Email: lars.gatenbeck@lifeequity.se

H&B Capital LP är en Jersey-baserad private equity-fond med 100 miljoner euro i investerat kapital. Fonden har fokuserat på små och medelstora tillväxtbolag i Norden och har bland annat investerat i ledande Life Science-bolag som Aerocrine, Biovitrum, CellaVision och Profdoc. Fonden bildades 1999 och ska avvecklas under 2010. Fonden företräds av H&B Management Partners LP, som i sin tur företräds av H&B Holding Ltd. H&B Capital Advisors AB är rådgivare till fonden.

Informationen lämnades för offentliggörande den 17 december 2010