Stort steg mot lösning i USA

Report this content

Stort steg mot lösning i USA Den centrala amerikanska fackföreningsrörelsen AFL-CIO, motsvarigheten till LO, har idag i ett brev till H&M meddelat att man gärna vill hjälpa till att uppnå en tillfredställande lösning i den dialog som pågår rörande formerna för facklig anslutning av H&M:s medarbetare i USA. AFL-CIO:s ordförande John Sweeney skriver i brevet att han avser att vidta åtgärder för att alla kampanjer mot H&M ska upphöra under tiden en tillfredställande lösning söks. ­ Jag är mycket glad över att denna fråga nu går mot en lösning. H&M eftersträvar goda fackliga relationer och vi vill ha en konstruktiv dialog med fackföreningar i USA, säger Rolf Eriksen, H&M:s VD. Vid frågor, kontakta: Kristina Stenvinkel, informationschef H&M. Telefon: 070-796 54 40. Anna Bergare, pressansvarig H&M. Telefon: 08-796 59 56, 070-796 55 50. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00900/wkr0002.pdf