På allmän begäran: Häagen-Dazs Baileys® är tillbaka

Report this content

Nu kommer ett glädjande besked till alla glassälskare i Sverige: favoritsmaken Häagen-Dazs Baileys® är äntligen tillbaka i sortiment. Relanseringen kommer efter att trogna kunder efterfrågat den krämiga lyxglassen med sammetslen smak av The Original Irish Cream. Precis som företagets andra produkter innehåller Häagen-Dazs Baileys® ingredienser av högsta kvalitet för den riktiga livsnjutaren.

På hösten ökar efterfrågan på fylligare och mer dekadenta glassmaker. Svenska folket unnar sig då lyxigare glass, vilket helt är i linje med höstlanseringen av den nygamla favoritsmaken Häagen-Dazs Baileys®. Självklart följer glassen företagets motto att världens godaste glass kräver världens finaste råvaror. Därför innehåller Häagen-Dazs Baileys® naturliga råvaror som färsk grädde, färska pastöriserade äggulor, skummjölk och socker samt inga konserveringsmedel. Den har dessutom berikats med den lena Baileys®-smaken med inslag av kakao, vanilj och karamell. Resultatet blir en oöverträffad smaksensation.

– Både Häagen-Dazs och Baileys® står för kvalitet, lyx och att hänge sig. Vi har sammanfört det bästa av två världar och skapat en unik formula som är svår att motstå. Alla som älskar riktigt god glass och Baileys® kommer att falla för den här smaken, säger Märta von Mentzer, Nordic Brand Manager på Häagen-Dazs.

Häagen-Dazs Baileys® såldes i Sverige fram till 2009 då den togs bort från sortimentet. Trogna glassfantaster som saknat sin favorit i frysboxen har sedan dess krävt att smaken ska tas tillbaka.

– Smaker kommer och går och vissa får ibland stryka på foten. Vi märkte dock att Häagen-Dazs Baileys® hade otroligt hängivna fans och eftersom väldigt många har efterfrågat glassen lyssnar vi självklart på våra konsumenter, säger Märta von Mentzer.

Som ett signum för hög kvalitet håller alla Häagen-Dazs produkter ett lågt procentuellt luftinnehåll. Detta gör att glassen smälter långsammare och att smakupplevelsen dröjer sig kvar längre. Därför bör all Häagen-Dazs-glass och även Baileys® avnjutas cirka 10 minuter efter att den tagits ut från frysen.

Märta von Mentzer, Nordic Brand Manager på Häagen-Dazs

Telefon: 031 - 734 36 52, e-post: marta.vonmentzer@genmills.com

För praktiska frågor, bilder eller produktprover, vänligen kontakta

Karin Tångstedt, presskontakt Häagen-Dazs på Agency