Inspirasjon og innovasjon fra Häfele på Interzum 2015

Man kunne ikke ønsket seg mer; 57 500 besøkende deltok på messen Interzum 2015 i Köln, og det var fullt hus på Häfeles stand hver dag under det fire dager lange arrangementet. Standen til den internasjonale eksperten på beslagsteknologi og elektroniske adgangskontrollsystemer fascinerte besøkende fra hele verden.

På en overbevisende måte demonstrerte Häfele sin omfattende kunnskap, varesortiment og tjenesteporteföljei en imponerende og perfekt iscenesatt utstilling, balansert mellom innovasjon og inspirasjon.

Easiness. Engineered by Häfele.

"Vi oppfylte kundenes forventninger med våre Häfele-produkter og tjenester for enkel konstruksjon, produksjon og montering. Vi viste frem våre nye produkter i seks visningsområder under overskriften “Easiness. Engineered by Häfele.” Kundene våre ønsket denne tilnærmingen velkommen, ettersom det er stor etterspørsel etter modulbaserte systemløsninger. Alle målene våre ble mer enn innfridd, både når det gjelder kvantitet og kvalitet." sier Jörg Schmid, administrerende direktør i Häfeles industrielle divisjon.

Nye produkter som fikk stor oppmerksomhet

Det modulbaserte LED-belysningssystemet Loox tilpasset det internationale markedet, var en av de viktigste attraksjonene i den 1480 kvadratmeter store utstillingen. Mer enn 60 nye produkter ble lansert i tredje Loox-generasjon. Noen høydepunkter var de nye modulbaserte plug-and-play lampene for innfrest montering og kundetilpasset tilbehør, høyintensites LED striper med naturtro fargegjengivelse og et utvalg med fascinerende LED-overflatebelyste lamper.

Når det gjelder klaffbeslag presenterte Häfele seg selv som en ekspert i kinetikk. Det omfattende programmet dekker alle populære bevegelsesalternativer med Free-produktfamilien og Duo- og Maxi-klaffbeslagene. Klaffbeslaget, Free Flap H 1,5, ett beslag laget i plast og beregnet for små klaffer fikk sin overbevisende premiere med et lett og slankt design med smidig åpning.

I segmentet skyvedørsbeslag ble fire nye systemer i Slido-serien introdusert, modulære og fleksible system perfekt tilpasset industriens behov og bruk. Den nye generasjonen av en rekke myke og selvlukkende dørmekanismer integrerer seg problemfritt. De nye hyllebærerne til den populære 3 mm-hullserien var hovedattraksjonen blant Ixconnects nye koblingsbeslag for møbler. De ble rost for sin styrke og det sofistikerte designet.

Mer liv pr. kvadratmeter

Som et resultat av trenden med det urbane livet står møbelindustrien overfor en stor utfordring med å maksimere utnyttelsesgraden i stadig mindre oppholdsrom med multi-funksjonelle møbler, og de besøkende var glade for å delta i reisen gjennom Häfeles inspirerende "Møbel-Showroom". Dette inspirasjonsområdet med sine møbelløsninger var en hyllest til den nåværende trenden hvor man slår sammen bolig og arbeidsplass på et lite areal. "Mer liv pr. kvadratmeter" med mer komfort og forbedret funksjonalitet kan bli en realitet, dersom møblene som er utstyrt med Häfeles smarte beslagsteknologi forstås som en prototype. I samarbeid med kundene blir de viktigste elementene identifisert og klargjort for masseapplikasjoner.

På Interzum er det ikke bare besøkende som blir inspirert. Hele arrangementet er en viktig del i prosessen for utvikling av nye møbler og beslag. Det blir interessant å se hvilke av de utstilte prototypene som blir til produksjonsferdige modeller til neste Interzum om to år.

Häfele ble grunnlagt i 1923 i Tyskland, og er i dag et ledende globalt selskap innenfor multifunksjonelle interiørløsninger – hovedsakelig beslagteknikk, belysning og elektroniske låsesystemer. Häfele leverer til møbel- og kjøkkeninnredningsindustrien, detaljhandel og interiørprodusenter i mer enn 150 land og fungerer som støtte for arkitekter og entreprenører for ulike bygg- og innredningsprosjekter. Häfele er en familiebedrift som siden 2003 har blitt ledet av Sibylle Thierer i tredje generasjon. Selskapet har mer enn 6 900 ansatte på verdensbasis og en årlig omsetning på cirka 10 milliarder SEK. Virksomheten i Sverige og Norge styres fra kontoret i Jönköping.