Ny rörlighet – ny frihet

Häfeles Free-serie med klaffgångjärn är nu komplett och erbjuder nya möjligheter till rörlighet – och frihet. Alla Free-klaffgångjärn finns nu ute på marknaden.

Free är en helt nyutvecklad och fristående serie gångjärn som kan användas på ett oerhört flexibelt sätt. Free Flap, Free Fold, Free Up och Free Swing täcker alla de vanligaste öppningsmetoderna för väggskåp. Gångjärnen uppfyller alla tänkbara behov vad gäller kreativ frihet, materialval, design, enkel installation och bekväm användning. Kort sagt: de är tunnare (i designen), lättare (att använda) och enklare (att installera).

Samtliga gångjärn i Free-serien kan förses med elstyrning (E-drive) för maximal bekvämlighet.

Free Fold, Free Swing, Free Up och Free Flap

Free Fold-modellen gör det möjligt att skapa lösningar med dubbla mjukgående lyftgångjärn. Free Swing är det perfekta valet för mycket stora frontpaneler som man vill kunna svänga upp ovanför skåpet. Free Up för frontmontering lyfter upp frontpanelen parallellt med skåpet. Klaffgångjärnen i Free-serien, som nu även finns i en praktisk trycköppningsversion, är mycket enkla att installera och har en praktisk snäppmonteringsmekanism.

Häfeles Free är en verkligt banbrytande produktserie som passar alla vanliga luckstorlekar och material. I den nya Free-broschyren finns en översikt över hela sortimentet med klaffgångjärn.

För mer information, kontakta:
Christian Thederan, marknadschef Häfele Sverige och Norge

Häfele grundades 1923 i Tyskland och är idag ett ledande globalt företag inom multifunktionella inredningslösningar – främst beslagsteknik, belysning och elektroniska låssystem. Häfele levererar till möbel- och köksinredningsindustrin, detaljhandeln och inredningstillverkare i fler än 150 länder och fungerar som stöd till arkitekter och entreprenörer i olika byggnads- och inredningsprojekt. Häfele är ett familjeföretag som sedan 2004 leds av Sibylle Thierer i tredje generationen. Företaget har 6 600 medarbetare världen över och omsätter totalt cirka 10 miljarder SEK. Verksamheten i Sverige och Norge styrs från kontoret i Jönköping.

Taggar: