Hagberg & Aneborn stärker Corporate Finance teamet ytterligare

Report this content

Hagberg & Aneborn Fondkommission AB (”Hagberg & Aneborn”) har anställt Magnus Vestin som senior medarbetare i Corporate Finance teamet. Magnus Vestin har mer än 20 års erfarenhet inom Investment Banking och kommer närmast från Danske Bank corporate finance. Tidigare erfarenhet inkluderar bland annat Erik Penser Bank och Redeye.

”Hagberg & Aneborn har haft en positiv utveckling under 2024 och nu stärker vi vår position ytterligare. Med sin kompetens och erfarenhet av transaktioner inom life science, tech och andra tillväxtsegment kompletterar Magnus Vestin vårt team på ett utmärkt sätt”, säger Stefan Lundberg, Chef för Corporate Finance på Hagberg & Aneborn.

”Hagberg & Aneborn har på kort tid etablerat sig som en framgångsrik aktör inom finansiell rådgivning till noterade tillväxtbolag och jag ser fram emot att bidra till en fortsatt positiv utveckling”, säger Magnus Vestin.

Magnus Vestin ansluter till Hagberg & Aneborn omgående.

För kontakt:

Stefan Lundberg, 070 538 70 40, stefan.lundberg@hagberganeborn.se
Magnus Bäckström, 076 138 54 31, magnus.backstrom@hagberganeborn.se

Om Hagberg & Aneborn Fondkommission

Hagberg & Aneborn Fondkommission grundades 2017 och erbjuder kvalificerade tjänster inom emissionsinstitutstjänster och corporate finance. Bolagets tjänster riktar sig till företagsledningar och styrelser som vill ha en kunnig och engagerad rådgivare med lång erfarenhet från kapitalanskaffningar, M&A och värdepappersadministration.