Deltagarrekord på Haglöfs Åre Extreme Challenge

Multisportens klassiska tävling Haglöfs Åre Extreme Challenge går den 29 juni av stapeln för 17:e året i rad. Antalet anmälda deltagare har till årets upplaga ökat kraftigt.

Haglöfs Åre Extreme Challenge (HÅEC) är Nordens första och en av världens största multisport-tävlingar sett till deltagarantal. Tävlingen hålls årligen i Åres dramatiska omgivningar och består av delmomenten paddling, fjällöpning och cykling. Uppdelningen i tre olika tävlingsklasser, Solo, Duo och Lag, ger möjlighet att delta både på elit- och amatörnivå.

Redan två veckor innan start var 585 deltagare anmälda till årets upplaga av HÅEC vilket motsvarar en ökning med 45 % jämfört med föregående år.

– Deltagarrekordet vi kommer att se på HÅEC i år är ett bra bevis på hur dagens tränings- och hälsotrend även spiller över på mer komplexa aktiviteter som multisport. Det som sågs som extremt och ouppnåeligt för bara några år sedan är idag både tillgängligt och möjligt för de allra flesta, säger Carl Hård af Segerstad, svensk marknadschef på Haglöfs.

Haglöfs Åre Extreme Challenge kan idag ta emot 600 deltagare.

Carl Hård af Segerstad
+46 8 584 90 657
carl.hard@haglofs.se

Haglöfs är en av världens ledande leverantörer av Technical Outdoor och erbjuder ett ansvarstagande varumärke som fyller var tids behov av produkter med hög funktionsgrad, god form och prisvärdhet till människor som investerar i ett aktivt uteliv. 2012 uppgick omsättningen till 690 MSEK och företaget uppvisar en genomsnittlig tillväxt på 9 procent de senaste fem åren. Haglöfs ägs sedan 2010 av ASICS Corporation. www.haglofs.se