Haglöfs hittar en ny vän i Hargin

Haglöfs har slutit ett sponsoravtal med alpina skidåkaren Mattias Hargin. Sponsringen är ett led i Haglöfs långsiktiga satsning på Ski.

Haglöfs har i dagarna inlett ett nytt sponsringssamarbete med skidåkaren Mattias Hargin. Mattias erfarenheter från utförsåkning på elitnivå tillsammans med hans genuina outdoorintresse är utgångspunkter för samarbetet som främst syftar till att fortsätta utveckla Haglöfs långsiktiga satsning på Ski.

– Mattias är inte bara en otroligt duktig alpin skidåkare, han håller även världsklass i friåkning. Den kombinationen kommer att tillföra Haglöfs väldigt mycket för utvecklingen av produkter inom vårt ski-koncept, säger Carl Hård af Segerstad, svensk marknadschef på Haglöfs.

Mattias Hargin innehar två pallplatser i världscupen och en femteplacering i VM i slalom. Därutöver blev han svensk mästare i slalom 2007. Samarbetet med Haglöfs ser han i sig som en framgång.

– Haglöfs känns som ett riktigt roligt företag och jag ser lika mycket fram emot att jobba med produkterna som med personalen, kommenterar Mattias Hargin.

Haglöfs sponsringskoncept går under namnet Haglöfs Vänner och är företagets nätverk av outdoorprofiler med olika inriktning - världen över. Mattias Hargin blir den förste alpina skidåkaren att ingå i Haglöfs Vänner.

Text och bild finns tillgängliga för nedladdning på www.haglofs.com/press

Carl Hård af Segerstad
+46 8 584 90 657
carl.hard@haglofs.se