Haglöfs Intense – attityd på två hjul

Till vår/sommar 2013 utökas Intense-familjen med kläder där funktion och detaljer är anpassade för högpulsaktiviteter på mountainbike. Precis som övriga Intense-produkter kommer de nya mountainbike-inriktade kläderna att ha en modern design baserad på en monokrom färgställning.

Högpulsaktiviteter på mountainbike ställer lite speciella krav på kläderna. Haglöfs har till vår/sommar 2013 utvecklat produkter med anpassad design och funktionalitet som ska möta högt ställda krav från aktiva mountainbike-cyklister.

Ardent Short
Med Ardent Short har Haglöfs skapat riktigt tåliga shorts som klarar tuffa förhållanden och möter de högt ställda krav mountainbike-cyklister ställer på sin utrustning. Designen är full av attityd och anpassad för att ge komfort under cykelturen. Bland detaljerna märks en förhöjd bakdel på shortsen för att täcka bättre när man sitter på cykeln. Grenkil och sömmar är konstruerade för att motverka skav. Shortsen har förböjda knän med plats för knäskydd och är lämpliga att använda över Haglöfs vadderade Puls Bike Short. Shortsen är tillverkade i en tålig bluesign®-godkänd FlexableTM stretchande väv med laminerade softshell-paneler baktill för extra skydd mot väder och lera.

Pulse Bike Short
Pulse Bike Short är cykelshorts i stretchmaterial med vaddering. Pulse Bike Short är tillverkad i en bluesign®-godkänd 4-vägs stretchväv. Design, mönsterkonstruktion och detaljer är gjorda för att erbjuda maximal funktion och komfort på cykelsadeln. Mesh på baksidan och i knävecken skapar ventilation och så kallade flat-lock sömmar används för att minska risken för skav.

Scramble Jacket
Scramble Jacket är en mycket lätt vattentät jacka i 3-lagers Gore-Tex® Active Shell. Med sina goda andningsegenskaper är detta en perfekt jacka när cykelturen går i hög fart och med hög puls. Den låga vikten gör att den också är lätt att packa med sig i ryggsäcken. Design och detaljer är anpassade för att jackan ska fungera optimalt under cykling. Jackans bakdel är längre än normalt för att ge komfort och skydd i framåtlutad position på cykeln. En hög justerbar krage och elastiska band i ärmsluten hjälper till att hålla vinden ute. På ryggen sitter en förvaringsficka med dragkedja och vattentät klaff med magnetstängning. Fickan är konstruerad för att vara lätt att komma åt även under cykling.

Det sitter också en dragkedjeförsedd ficka på bröstet för de cyklister som har ryggsäck på sig under cykelturen.

Haglöfs är en av världens ledande leverantörer av Technical Outdoor och erbjuder ett ansvarstagande varumärke som fyller var tids behov av produkter med hög funktionsgrad, god form och prisvärdhet till människor som investerar i ett aktivt uteliv. 2011 uppgick omsättningen till 626 MSEK och företaget uppvisar en genomsnittlig tillväxt på 10 procent de senaste fem åren. Haglöfs ägs sedan 2010 av ASICS Corporation. www.haglofs.se