Haglöfs Intense – i ny färgstark design

Haglöfs Intense är produkter avsedda för högpulsaktiviteter. Det handlar helt och hållet om funktion, i allt från materialval till detaljernas placering. För vår/sommar 2013 lanserar Haglöfs en mycket allsidig kollektion som passar för de flesta aktiviteter. Hela kollektionen har också fått ett nytt utseende – en monokrom design som garanterat kommer att dra blickarna till sig.

I utvecklingen av den nya kollektionen har Haglöfs haft ambitionen att skapa produkter med högre teknisk prestanda än någonsin tidigare – att utöka funktionen och minska vikten. Resultatet är en mängd nya spännande produkter – allt från mycket lätta shorts till vattentäta jackor.

För vår/sommar 2013 blir också Haglöfs Intense-produkter lätta att känna igen. En ny design, helt baserad på monokroma färgval, har skapat ett unikt och modernt utseende som inte kommer att gå någon förbi. Den nya designen är gemensam för alla Intense-produkter, såväl kläder som skor och ryggsäckar.

GRAM Comp Pull
Med GRAM Comp Pull har Haglöfs skapat sin lättaste helt vattentäta pullover någonsin. Detta är efterträdaren till den prisbelönta OZ pullovern. Materialet är en 3-lagers Gore-Tex® Active Shell, vilket ger ett vattentätt plagg med utmärkta andningsegenskaper. Design, mönsterkonstruktion och utformning av detaljer är gjorda för att minska vikten på plagget. De elastiska banden nedtill och i ärmsluten är exempelvis hälften så tjocka som i Haglöfs andra plagg. GRAM Comp Pull har en 3-vägs justerbar huva, laminerad bröstficka med dragkedja samt en förvaringsficka på ryggen med magnetisk stängning. Tack vare sina utmärkta egenskaper är GRAM Comp Pull komfortabel att ha på sig hela dagen.

Shield Comp Hood
Shield Comp Hood är en ultralätt jacka med utmärkta andningsegenskaper för riktiga högpulsaktiviteter. Den extremt låga vikten samt att den kan packas i sin egen ficka gör den mycket lätt att ta med sig under löpturen, och kan tas fram om temperaturen sjunker eller löparen behöver skydd från vinden. Design och konstruktion kännetecknas av minimalism och jackan är tillverkad i en bluesign®-godkänd väv med reflekterande detaljer. Jackan är förlängd baktill för extra skydd. Elastiska band nedtill och i ärmsluten säkerställer en komfortabel passform och skyddar mot vind.

Haglöfs är en av världens ledande leverantörer av Technical Outdoor och erbjuder ett ansvarstagande varumärke som fyller var tids behov av produkter med hög funktionsgrad, god form och prisvärdhet till människor som investerar i ett aktivt uteliv. 2011 uppgick omsättningen till 626 MSEK och företaget uppvisar en genomsnittlig tillväxt på 10 procent de senaste fem åren. Haglöfs ägs sedan 2010 av ASICS Corporation. www.haglofs.se