HAGLÖFS LANSERAR E-BUTIK

Haglöfs tar ytterligare steg i sin satsning på e-handel och digital kommunikation genom lanseringen av en egen e-butik. Den kommer till att börja med att vara tillgänglig i Sverige och successivt exporteras till alla marknader där Haglöfs är närvarande med sitt varumärke.

Haglöfs har i dagarna lanserat sin e-butik som ger konsumenten tillgång till Haglöfs samlade sortiment, dygnet runt, sju dagar i veckan. Den kombinerar ett brett utbud av produkter och en exceptionellt kunnig kundservice med en attraktiv och lättanvänd e-handelslösning som gör det enkelt att handla Haglöfs-produkter.

- Vår webbplats www.haglofs.com bygger på att vi vill förmedla vår passion för outdoor och inspirera alla som vill leva ett aktivt uteliv. Vi har också en ambition att göra det enkelt för alla att komma ut och njuta av naturen. Med vår e-butik skapar vi möjligheten för konsumenten att köpa våra produkter på ett enkelt sätt där vi också lägger stort fokus på ett personligt anpassat erbjudande - helt enkelt att presentera de produkter som bäst passar varje persons unika önskemål och intressen, säger Katarina Johansson, E-commerce Manager på Haglöfs.

Haglöfs e-butik är en del av en större digital satsning från företaget som successivt kommer att öppna flera e-butiker i såväl Norden som i Europa den närmaste tiden. Långsiktigt är det en global strategi som ska täcka alla delar av världen där Haglöfs varumärke är närvarande.

- E-butiken är ett viktigt steg i arbetet med att stärka relationen och servicegraden till våra slutkunder, samtidigt som det är en naturlig del i vår multikanalstrategi. Sport och fritid är ett av de starkast växande områdena inom e-handel i Sverige så det är självklart för oss att utöka våra säljkanaler med en egen e-butik. Tillsammans med det arbete som sker ute hos våra återförsäljare ser vi också e-butiken som ett bra erktyg att ytterligare stärka vårt varumärke, säger Peter Fabrin, vd för Haglöfs.

Text och bild finns tillgängliga för nedladdning på www.haglofs.com/press

Communication Manager
+ 46 8 584 400 14

Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. From small-scale backpack manufacturing in 1914, Haglöfs has developed into one of the world’s leading suppliers of technical and sustainable outdoor products by means of modern product development and strategic distribution. The Haglöfs brand is primarily marketed to 25 European and Asian markets and the company employs some 200 people. Sales for 2014 amounted to SEK 766 million. Haglöfs is owned by ASICS Corporation since 2010. www.haglofs.com