Haglöfs öppnar Brand Outlet i Barkarby

Haglöfs tredje svenska Brand Outlet slog i mitten av mars upp sina portar på outoorpräglade Stockholm Quality Outlet i Barkarby, strax utanför Stockholm.
Butiken kommer på sina 280m2 hålla ett brett sortiment av produkter till lägre priser.

– Haglöfs Brand Outlet Barkarby är för oss en fin möjlighet att kunna sälja ut de produkter och färgställningar som utgått ur vårt sortiment. Det gör även att vi kan fokusera på enbart nya produkter i Haglöfs Brand Store i centrala Stockholm, säger Jonas Karlsson, landschef för Haglöfs Sverige.

Haglöfs Brand Outlet Barkarby öppnade den 12 mars och i ett första skede som en popup-butik medan ordinarie butik byggs. Färdigställd kommer butiken att omfatta 280m2.

– Stockholm Quality Outlet känns som ett naturligt val av plats för vår Brand Outlet då ett flertal outdoorvarumärken redan finns representerade här, avslutar Jonas Karlsson.

Butiken i Barkarby blir Haglöfs tredje Brand Outlet i Sverige. Sedan tidigare finns en outlet i Haparanda och en i Avesta.

Text och bild finns tillgängliga för nedladdning på www.haglofs.com/press.

Jonas Karlsson
Country Manager Sweden
+46 70 374 26 26
jonas.karlsson@haglofs.se