Haglöfs öppnar Brand Outlet i Danmark

Haglöfs första danska Brand Outlet slår i mitten av oktober upp sina dörrar på Ringsted Outlet, 40 minuter sydväst om Köpenhamn. Butiken är 130m2 stor och kommer att hålla ett brett sortiment av produkter till lägre priser.

På Ringsted Outlet samlas runt 40 högkvalitativa varumärken, varav flera med sport- och outdoorinriktning. Outletbyn har det tuffa danska affärsklimatet till trots haft en stark utveckling under det senaste året.

– I och med öppnandet av Haglöfs Brand Outlet ges vi en fantastisk möjlighet att kunna sälja ut utgående modeller och färgställningar ur vårt sortiment. Det känns dessutom extra bra att vår butik ligger i en outletby som tar både socialt och miljömässigt ansvar, säger Thomas Christensen, landschef för Haglöfs Danmark.

Butiken i Ringstedt blir Haglöfs fjärde Brand Outlet. Sedan tidigare finns två outlets i Sverige samt en i Norge.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Thomas Christensen
Country Manager Denmark
thomas.christensen@haglofs.dk

Haglöfs är en av världens ledande leverantörer av Technical Outdoor och erbjuder ett ansvarstagande varumärke som fyller var tids behov av produkter med hög funktionsgrad, god form och prisvärdhet till människor som investerar i ett aktivt uteliv. 2012 uppgick omsättningen till 690 MSEK och företaget uppvisar en genomsnittlig tillväxt på 9 procent de senaste fem åren. Haglöfs ägs sedan 2010 av ASICS Corporation. www.haglofs.se

Om oss

Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. From small-scale backpack manufacturing in 1914, Haglöfs has developed into one of the world’s leading suppliers of technical and sustainable outdoor products by means of modern product development and strategic distribution. The Haglöfs brand is primarily marketed to 25 European and Asian markets and the company employs some 200 people. Sales for 2015 amounted to SEK 776 million. Haglöfs is owned by ASICS Corporation since 2010. www.haglofs.com

Snabbfakta

Butiken i Ringstedt, Danmark, blir Haglöfs fjärde Brand Outlet. Sedan tidigare finns två outlets i Sverige samt en i Norge.

Citat

Det känns dessutom extra bra att vår butik ligger i en outletby som tar både socialt och miljömässigt ansvar.
Thomas Christensen, landschef Haglöfs Danmark