Haglöfs öppnar sin första norska Brand Store

Haglöfs första norska Brand Store slog i mars upp sina portar på Grensen 8, ett av Oslos mest attraktiva lägen. Butiken är med sina 300m2 i två plan inredd i avskalad skandinavisk design men erbjuder en varm och inbjudande miljö där alla ska känna sig välkomna.

– Efter Stockholm, Seoul och Tokyo är det äntligen dags för oss norrmän att få en egen Haglöfs Brand Store. Det är en viktig milstolpe för Haglöfs och något vi är oerhört stolta över, säger Bjarne Budal, landschef för Haglöfs AS i Norge,

Haglöfs Brand Store Oslo kommer att visa Haglöfs hela utbud av outdoorkläder, ryggsäckar, sovsäckar och skor. Men den har också flera andra syften. Bland annat erbjuder butiken en servicehörna, med ett komplett tillbehörslager, där kunden kan få hjälp med både underhåll och lättare reparationer av sina produkter. En särskild del av butiken är vigd åt företagets historia där möjligheten finns att ta en kopp kaffe och läsa om Haglöfs hundra år som friluftsföretag. Ett litet bibliotek med inspirerande friluftslitteratur utgör också en viktig del.

– Vi vill att butiken ska inspirera människor att ta sig ut i naturen, inte bara genom möjligheten att faktiskt kunna klämma och känna på hela Haglöfs sortiment utan även genom att erbjuda tips och idéer på nya friluftsäventyr, avslutar Bjarne Budal.

Bjarne Budal
Country Manager
+47 90 566 810
bjarne@haglofs.no

Haglöfs är en av världens ledande leverantörer av Technical Outdoor och erbjuder ett ansvarstagande varumärke som fyller var tids behov av produkter med hög funktionsgrad, god form och prisvärdhet till människor som investerar i ett aktivt uteliv. 2011 uppgick omsättningen till 626 MSEK och företaget uppvisar en genomsnittlig tillväxt på 10 procent de senaste fem åren. Haglöfs ägs sedan 2010 av ASICS Corporation. www.haglofs.se

Vi vill att butiken ska inspirera människor att ta sig ut i naturen.
Bjarne Budal, landschef Haglöfs AS Norge.