Haglöfs vinner pris för sin marknadsföring

Haglöfs har tilldelats en ISPO Award för sin marknadsföringskampanj Monochrome by Haglöfs som lanserades under våren 2013. Priset kommer att delas ut under ISPO Munich, den ledande mässan för sport- och outdoorindustrin, som hålls 26-29 januari 2014.

Monochrome by Haglöfs skapades för att maximera uppmärksamheten runt lanseringen av Haglöfs nya cykel- och trailrunningprodukter, inom varumärkets högpulskoncept Intense.

– Som namnet Monochrome by Haglöfs antyder så ville vi grunda kampanjen på den monokroma färgskalan på våra två nya högpulskollektioner, utan att äventyra produkternas tekniska egenskaper, säger Fredrik Kjellberg, Global Marketing Manager på Haglöfs.

Marknadsföringskampanjen implementerades globalt i alla Haglöfs marknadsföringskanaler på 26 marknader under våren/sommaren 2013. Samtliga komponenter i kampanjen bar samma synkroniserade designspråk och budskap, inspirerade av produkternas unika formspråk.

– Vi sammanlänkade alla marknadsföringskanaler för att maximera effekten och lämna litet utrymme för att kampanjen skulle passera obemärkt. Och att döma av resultatet så vågar jag nog säga att vi lyckades. Vi är väldigt stolta över att få motta en ISPO Award för just denna kampanj, avslutar Fredrik Kjellberg.

Priset kommer att delas ut vid en ceremoni under ISPO Munich, den ledande mässan för sport- och outdoorindustrin, som äger rum 26-29 januari 2014.

Haglöfs är en av världens ledande leverantörer av Technical Outdoor och erbjuder ett ansvarstagande varumärke som fyller var tids behov av produkter med hög funktionsgrad, god form och prisvärdhet till människor som investerar i ett aktivt uteliv. 2012 uppgick omsättningen till 690 MSEK och företaget uppvisar en genomsnittlig tillväxt på 9 procent de senaste fem åren. Haglöfs ägs sedan 2010 av ASICS Corporation. www.haglofs.se

Citat

Fredrik Kjellberg, Global Marketing Manager