Haglöfs vinner storslam för världsunika produkter

Haglöfs har vunnit inte mindre än fyra ISPO Awards, varav två ISPO Award Gold Winner, för produkter ur sin kommande höst/vinter 2013-kollektion. Priserna kommer att delas ut under ISPO Münich, den ledande internationella mässan för sport- och outdoorbranschen som hålls 3-6 februari i år.

Inför hösten/vintern 2013 lanserar Haglöfs en bredare och mer mångsidig kollektion än någonsin tidigare, där fyra av produktnyheterna redan vunnit prestigefyllda priser.

ISPO Award Gold Winner har tilldelats RANDO AS SUIT och ROCA II HOOD. RANDO AS SUIT är världens första skidoverall i 3-lagers Gore-Tex® Active. I utvecklingsarbetet har Haglöfs fokuserat på att utnyttja egenskaperna i Gores Active-teknologi för att kunna erbjuda det lättaste, mest bekväma, vattentäta och andande heltäckande skidplagget på marknaden. ROCA II HOOD är en lätt, minimalistisk men slitstark softshelljacka designad för tuffa dagar på berget. Jackan är tillverkad i en unik kombination av två Gore® Windstopper® material och fodrad med det mest högpresterande syntetiska isolationsmaterialet på marknaden, QuadFusion+™.

Haglöfs har dessutom vunnit ISPO Award Winner för ytterligare två produktnyheter; VOJD ABS 30, marknadens lättaste lavinsäkerhetsryggsäck med ABS-system, samt COULOIR PRO JACKET, en friåkningsjacka tillverkad i trelagers Gore-Tex® Soft Shell med unik 4-vägsstretch.

Samtliga produkter har granskats av en jury bestående av 57 oberoende bransch- och designexperter från 14 länder och tre kontinenter. Priserna kommer att delas ut vid en ceremoni under Ispo Münich, den internationellt ledande mässan för sport- och outdoorbranschen som i år går av stapeln den 3-6 februari.

– Inför hösten 2013 lanserar vi vår starkaste kollektion någonsin och att vi redan nu vunnit stora internationella priser för hela fyra av våra produktnyheter ger oss ett ovärderligt kvitto på detta. Vi är oerhört stolta och glada över att tilldelas dessa utmärkelser samtidigt som vi blir än mer sporrade till att fortsätta utveckla produkter i världsklass, säger Nicolas Warchalowski, VD på Haglöfs.

Haglöfs är en av världens ledande leverantörer av Technical Outdoor och erbjuder ett ansvarstagande varumärke som fyller var tids behov av produkter med hög funktionsgrad, god form och prisvärdhet till människor som investerar i ett aktivt uteliv. 2011 uppgick omsättningen till 626 MSEK och företaget uppvisar en genomsnittlig tillväxt på 10 procent de senaste fem åren. Haglöfs ägs sedan 2010 av ASICS Corporation. www.haglofs.se

Om oss

Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. From small-scale backpack manufacturing in 1914, Haglöfs has developed into one of the world’s leading suppliers of technical and sustainable outdoor products by means of modern product development and strategic distribution. The Haglöfs brand is primarily marketed to 25 European and Asian markets and the company employs some 200 people. Sales for 2015 amounted to SEK 776 million. Haglöfs is owned by ASICS Corporation since 2010. www.haglofs.com

Citat

Vi är oerhört stolta och glada över att tilldelas dessa utmärkelser samtidigt som vi blir än mer sporrade till att fortsätta utveckla produkter i världsklass.
Nicolas Warchalowski, vd för Haglöfs