Upptäck riktig vinter på Haglöfs Arctic Weekend 2013

I mars går det fjärde Haglöfs Arctic Weekend av stapeln på ny plats i Riksgränsen. På programmet står vinteraktiviteter i inspirerande miljö.

Den 14-17 mars 2013 välkomnar Haglöfs tillsammans med Gore, Naturkompaniet och Riksgränsen till det fjärde Haglöfs Arctic Weekend i ordningen, en helg i Riksgränsen fylld med aktiviteter, föreläsningar, workshops och inspiration - allt med fokus på snö.

Nytt för årets upplaga är att eventet är flyttat till Riksgränsen och att det hålls en månad senare än tidigare år- något som arrangörerna räknar med kommer att ge varmare väder, bättre snö och ännu godare förutsättningar för ett lyckat event.

– Med Haglöfs Arctic Weekend vill vi inspirera fler att upptäcka hur roligt man kan ha vintertid i och med det fantastiska utbud av vinteraktiviteter som Sverige har att erbjuda, säger Carl Hård af Segerstad, svensk marknadschef på Haglöfs.

Haglöfs Arctic Weekend erbjuder aktiviteter som toppturer, lavinkurser och ABS-test, brant skidåkning, klipphopp, isklättring, norrskenssafari på snöskor, igloobyggning med övernattning, och snowkiting. Samtliga aktiviteter genomförs tillsammans med erfarna outdoorprofiler, bland andra Ola Skinnarmo, Mikael Amlert, Anders Bergwall, Ulrika Asp, Susanne Palm, Per Spett, Per Jonsson, Andreas Fransson, Olof Larsson, Lotten Rapp och Johanna Tiensuu-Stålnacke.

För anmälan och mer information se http://www.haglofs.com/arctic-weekend-2013

Carl Hård af Segerstad
46 8 584 90 657
carl.hard@haglofs.se

Haglöfs är en av världens ledande leverantörer av Technical Outdoor och erbjuder ett ansvarstagande varumärke som fyller var tids behov av produkter med hög funktionsgrad, god form och prisvärdhet till människor som investerar i ett aktivt uteliv. 2011 uppgick omsättningen till 626 MSEK och företaget uppvisar en genomsnittlig tillväxt på 10 procent de senaste fem åren. Haglöfs ägs sedan 2010 av ASICS Corporation. www.haglofs.se

Om oss

Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. From small-scale backpack manufacturing in 1914, Haglöfs has developed into one of the world’s leading suppliers of technical and sustainable outdoor products by means of modern product development and strategic distribution. The Haglöfs brand is primarily marketed to 25 European and Asian markets and the company employs some 200 people. Sales for 2015 amounted to SEK 776 million. Haglöfs is owned by ASICS Corporation since 2010. www.haglofs.com

Citat

Med Haglöfs Arctic Weekend vill vi inspirera fler att upptäcka hur roligt man kan ha vintertid i och med det fantastiska utbud av vinteraktiviteter som Sverige har att erbjuda.
Carl Hård af Segerstad, svensk marknadschef på Haglöfs.