Italienaren som tycker Sverige är världsbäst inom webbutveckling.

Report this content

För ett par år sedan uppmanade han sin brorson att flytta till Sverige för att bli en bättre webbutvecklare. Sverige har tillsammans med USA de mest avancerade webbutvecklarna i världen, och här finns en förståelse för dessa affärsmodeller som är unik, säger Daniele Galvani, CEO för ett startup företag från Italien.

Daniele Galvani                                                                      Hans-Gunnar Gustavsson

För tre månader sedan blev jag kontaktad av en italienare som ville diskutera affärer med Sverige, han hade hört talas om vårt företag, att vi arbetade med affärer mellan Sverige och Italien, så vi bestämde att träffas på vårt kontor i Bologna, säger Hans-Gunnar Gustavsson, CEO för Hagust AB.

-  En lugn och försynt kille presenterar sig som Daniel Galvani, och säger att de vill utveckla nya webbtjänster och e-business med utgångspunkt från Sverige, och då blir man ju lite nyfiken, säger Hans-Gunnar.

-  För två år sedan uppmanade jag min systerson att flytta till Sverige för att utveckla sig inom webbutveckling, Sverige har tillsammans USA de mest avancerade webbutvecklarna i världen, och här finns en förståelse för dessa affärsmodeller som är unik. Så min systerson gjorde som jag sa, och arbetar nu som frilansare i Sverige, säger Daniele.

-  Men hur kan jag hjälpa er, var min fråga till Daniele?

-  Vi håller på att utveckla en helt ny webbaserad interaktiv tjänst inom området hälsa som vi är övertygade om kan bli ledande inom den bransch som vi jobbar, till detta vill vi skapa en effektiv e-handelsplattform, och då är vi övertygade om att Sverige är rätt plats att utgå ifrån och Daniele fortsätter,

-  Just nu är vi fyra personer som jobbar med utvecklingen, två italienare, en fransman och en tysk, men alla har koppling till Sverige, tre jobbar i Sverige och så tror vi på Sverige som det ledande landet för denna typ av utveckling,

-  Vad är det ni behöver för att utvecklas vidare och ta nästa steg, undrar jag givetvis.

-  Vi behöver komma i kontakt med programmerare och designers, och så behöver vi investerare, säger Daniele.

-  OK, men varför investerare från Sverige?

-  Vi tror de förstår vår affärsmodell bättre än investerare från många andra länder, och de har erfarenhet kring dessa affärsmodeller sedan många år tillbaka, är Danieles direkta svar.

-  Men varför skall de tro på er affärsidé?

-  Jo, jag har 10 års personlig erfarenhet från Italien kring hälsorelaterade frågor och samverkar med en mängd olika läkare, dessutom har jag stor erfarenhet inom webbteknologin. Redan på tidigt -90 tal utvecklade jag en programvara för CadCam för den mekaniska industrin i Italien, och under åtta år var vi det ledande företaget inom denna nisch i Italien, säger Daniele.

-  Så vad händer nu?

-  Vår förhoppning är att vi skall hitta investerare som är villiga att investera både kapital och de pengar som vi behöver och som ser möjligheterna, och som gör att vi kan öka tempot ytterligare. Vi är övertygade om att vi tillsammans med er kan hitta denna lösning, säger Daniele Galvani.

Vill du komma i kontakt med Daniele Galvani eller veta mer om detta projekt, välkommen att höra av dig till:

Hans-Gunnar Gustavsson
hg@hagust.com
Telefon +46704931149
Skype: +46859922163
www.hagust.com

Fakta:

Hagust AB hjälper företagen med inköp, logistik och försäljning. Vi har en gedigen kunskap inom Supply Chain Management och olika typer av affärsverksamhet, vi har gedigen kunskap om hur de olika delarna påverkar helheten och lönsamheten i ett företag . Vi samarbetar med företag som prioriterar hållbar utveckling i olika former. Vi finns representerade i Sverige och i Italien. www.hagust.com

Taggar: