Divisionschef för Haldex Hydraulic Systems lämnar på egen begäran

Ian Dugan, chef för Haldex Hydraulic Systems Division, kommer att lämna bolaget på egen begäran. Ian Dugan kommer att hantera den planerade börsnoteringen av Hydraulic Systems Division till dess en ersättare är på plats. Haldex har påbörjat processen med att rekrytera en efterträdare till Ian Dugan.

- Vi är mycket nöjda med Ians arbete att utveckla Hydraulic Systems till global marknadsledare med nya intressanta tillväxtmöjligheter med god lönsamhet, säger Joakim Olsson, VD och koncernchef för Haldex AB.

För ytterligare information, kontakta Joakim Olsson, VD och koncernchef, telefon 08-545 049 52.

Haldex (www.haldex.com), med huvudkontor i Stockholm, tillhandahåller egenutvecklade och innovativa lösningar till den globala fordonsindustrin. Huvudinriktningen är produkter relaterade till fordonsdynamik, säkerhet och miljö. Haldex är noterat på Nasdaq OMX Stockholmsbörsen och hade 2009 en omsättning på nästan 5,5 miljarder kronor. Antalet medarbetare uppgår till ca 4 000 personer.

Denna information är sådan som Haldex skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande måndagen den 31 januari 2011.