Haldex rekryterar Lottie Saks som ny CFO

Haldex har rekryterat Lottie Saks som ny CFO. Hon efterträder Andreas Larsson som slutar den 30 juli 2020. Lottie tillträder tjänsten som CFO den 1 juni 2020.

Lottie Saks har en lång och bred erfarenhet av ledande roller inom finansområdet i företag med betydande internationell verksamhet. Lottie kommer närmast från rollen som CFO på Cint. Dessförinnan arbetade hon i fem år som CFO på OneMed, en europeisk leverantör av hälso- och sjukvårdsprodukter som ägdes av det börsnoterade riskkapitalbolaget 3i. Hon har tidigare haft ledande befattningar på bland andra OMX Technology Financial Markets och Johnson & Johnson. Hon började sin karriär med revision på Arthur Andersen.

”Jag är mycket glad över att få välkomna Lottie till den viktiga rollen som CFO på Haldex. Hennes breda erfarenhet från olika industrier med internationella verksamheter kommer vara mycket värdefullt i vårt arbete att ta Haldex till nästa nivå. Lottie blir en viktig del i vår ledningsgrupp och jag ser fram emot att börja arbeta med henne”, säger Helene Svahn, VD och koncernchef för Haldex.

”Det är en ära att få börja på Haldex. Haldex är ett bolag med gedigen historia, bra värderingar och spännande möjligheter. Jag ser fram emot att ansluta till Helene och hennes team och hoppas att mina erfarenheter ska bidra till Haldex fortsatta utveckling.”, säger Lottie Saks, tillträdande CFO Haldex.

För mer information, kontakta:
Helene Svahn, CEO
Telefon: +46 418 47 60 00
E-post: katarina.ronne@haldex.com

Mer än 100 år av kraftfullt fokuserad innovation ger Haldex oöverträffad expertis när det gäller bromssystem och luftfjädringssystem för tunga lastbilar, släpvagnar och bussar. Vi lever och andas vår verksamhet med målet att leverera robusta och tekniskt överlägsna lösningar som grundas i en djup insikt i våra kunders verklighet. Genom att fokusera på våra kärnkompetenser och den passion vi alla delar uppnår vi den snabbhet och flexibilitet som marknaden kräver. Innovationssamarbete utgör kärnan inte bara i våra produkter, utan även vår filosofi. Våra 2 200 anställda, spridda över fyra kontinenter, utmanar dagligen det konventionella för att säkerställa att de produkter vi levererar skapar ett unikt värde för våra kunder och alla slutanvändare. Vi är listade på Nasdaq Stockholm och omsätter ca 5 miljarder SEK.