• Haldex/

Haldex tecknar ett flerårigt avtal med ledande släpvagnstillverkare för leverans av skivbromsar

Haldex har ingått ett avtal med Schmitz Cargobull, en ledande släpvagnstillverkare i Europa, om leverans av ModulT skivbromsar.

Haldex ModulT är en innovativ skivbromsplattform som utvecklats för att möta ökade kundkrav på prestanda, robusthet, drifttid, vikt och total ägandekostnad. Avtalet omfattar leverans av både 22” och 19” versionerna av ModulT skivbromsar. Affären är en viktig milstolpe för att fortsätta växa inom detta segment och stärker ytterligare Haldex redan starka marknadsposition för skivbromsar till släpvagnar i Europa. Detta är en viktig och strategisk affär för Haldex även om den baserat på uppskattat ordervärde inte är signifikant i förhållande till den totala försäljningen för Haldex-koncernen.

"Vi är stolta över att ha utökat vårt samarbete med den här kunden. Avtalet med ModulT-skivbromsar tillför en ny dimension till vår långvariga relation”, säger Stephan Kulle, Executive Vice President EMEA.

För mer information, kontakta:

Stephan Kulle, Executive Vice President EMEA
Jenny Boström, Investerarrelationer

Telefon: +46 418 47 60 00
E-post: ir@haldex.com

Denna information är sådan som Haldex AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 31 maj 2022 kl. 17:30.

Mer än 100 år av kraftfullt fokuserad innovation ger Haldex oöverträffad expertis när det gäller bromssystem och luftfjädringssystem för tunga lastbilar, släpvagnar och bussar. Vi lever och andas vår verksamhet med målet att leverera robusta och tekniskt överlägsna lösningar som grundas i en djup insikt i våra kunders verklighet. Genom att fokusera på våra kärnkompetenser och den passion vi alla delar uppnår vi den snabbhet och flexibilitet som marknaden kräver. Innovationssamarbete utgör kärnan inte bara i våra produkter, utan även vår filosofi. Våra cirka 2 000 anställda, spridda över fyra kontinenter, utmanar dagligen det konventionella för att säkerställa att de produkter vi levererar skapar ett unikt värde för våra kunder och alla slutanvändare. Vi är listade på Nasdaq Stockholm och omsätter ca 4,6 miljarder SEK.