Halebop först i världen med ny tjänst för att ladda kontantkort i mobilen

Halebop lanserar som första mobiloperatör i världen en användarvänlig och säker tjänst som möjliggör laddning av kontantkort via mobilen, när som helst och var som helst. Tjänsten både beställs och används direkt i mobilen.

Tjänsten innebär ett helt nytt och enklare sätt att ladda ett kontantkort. Programvaran för tjänsten beställs enkelt via SMS och hämtas ner till mobilen. Därefter registrerar man sig som kund och ansluter ett betalkort och kontantkortet kan laddas med valfritt belopp - allt sker direkt i mobilen.

Kundnyttan i fokus
Lanseringen är ett steg i Halebops strävan att alltid erbjuda användarvänliga och smarta tjänster till sina kunder. I och med att en anslutning till betalkort krävs är säkerheten viktig och för den här tjänsten kan säkerhetsnivån likställas med den i en bankomat. Tjänsten är helt kostnadsfri och fungerar lika bra i Sverige som i utlandet.

- Fördelen med den här tjänsten är att våra kunder enkelt kan ladda sina kontantkort när som helst och var de än är - på ett säkert sätt, säger Jens Moser, affärsutvecklare på Halebop. Vi vet att våra kunder uppskattar tjänster som förenklar vardagen och den här programvaran är både superenkel att beställa och att använda.

Halebops nya laddningstjänst lanseras i samarbete med Smart Refill, ett företag som utvecklar tjänster för påfyllning av kontantkort.