Halebop satsar på Windows Live Messenger

– Tre inte längre ensamma om den populära tjänsten

Som den första lågprisaktören i Sverige lanserar Halebop idag Windows Live Messenger i mobilen. Därmed kan nu även Halebops kunder chatta med vänner och bekanta i realtid, var de än befinner sig.

– Såväl våra egna kunder som marknaden i stort efterfrågar Messenger i mobilen. Inte minst eftersom de flesta redan använder tjänsten på sin dator och därför upplever det som självklart att kunna chatta med kompisarna även med mobilen, säger Tobias Lennér, chef för Halebop.

Teknikvana kunder
Windows Live Messenger har tre miljoner datoranvändare i Sverige. Halebop har teknikvana kunder som redan använder sin mobiltelefon till mycket mer än att bara ringa med. Nu kan kunderna också chatta med sina vänner och bekanta oavsett om de sitter vid datorn eller befinner sig någon annanstans.

- Den mest populära chatt-tjänsten kommer nu till ännu en av de populära mobiloperatörerna. I takt med att internettjänster flyttar in i mobilen blir det alltmer populärt att chatta direkt i mobilen, säger Louise Leo, ansvarig för konsumenttjänster på MSN i Sverige.

Ingen månadsavgift
Just nu kan Halebops kunder skaffa tjänsten utan en fast månadsavgift, de behöver endast betala för den datatrafik som går åt vid användningen av tjänsten. Halebop har en maxtaxa för datatrafik, vilket innebär att det aldrig kostar mer än 9 kr/dygn att chatta, titta på tv, lyssna på radio eller surfa via mobil.halebop.se.

Initialt kan Halebops klient för Windows Live Messenger laddas ner till följande mobiltelefoner:
• Sony Ericsson K610i
• Sony Ericsson K750i
• Sony Ericsson W810i
Kompatibiliteten kommer att utökas för ytterligare telefoner inom en snar framtid.