• Halebop/

Kontantkortskometen Halebop lanserar abonnemang - skräddarsytt för unga mobilanvändare

På sex år har Halebop gått från mobilportal till ledande kontantkortsoperatör. Framgångsreceptet är enkelhet i erbjudandet och ett ständigt lågt pris på samtal och SMS. Som ett led i att ge kunderna fler valmöjligheter lanserar nu Halebop sitt första abonnemang. Ett abonnemang med såväl gratis SMS som möjlighet till en riktigt bra mobil till kanonpris.

Halebops första mobilabonnemang är en kombination av de två saker som kunderna efterfrågar mest; gratis SMS och möjligheten att ringa för hela månadsavgiften. Mobilabonnemanget gör det dessutom möjligt för såväl befintliga som nya kunder att skaffa en ny, riktig bra mobil till kanonpris, utan att ge avkall på låga samtalspriser och gratis SMS. Det nya abonnemanget kompletterar kontantkortet och ger Halebops kunder större valfrihet när det gäller betalning av sitt mobilanvändande.

– Vi känner att det är dags att även erbjuda ett riktigt bra abonnemang. Att alltid ha gratis SMS och låga priser på samtal är något som vi vet står högt upp på våra kunders önskelista. Vi vet också att det är viktigt med en schysst mobil. Med vårt abonnemang kan vi erbjuda våra kunder både och, säger Ulrika Steg, chef för Halebop.

Abonnemanget är framtaget för att möta behoven hos en ung och kommunikationsintensiv målgrupp som själva står för sina mobilkostnader. Halebops senaste undersökning visar att 95 procent av de egna kunderna i åldern 18-25 år betalar sitt mobilanvändande ur egen ficka – dvs föräldrar eller arbetsgivare betalar inte åt dem.

– Förutom låga priser till alla är vår målgrupp intresserade av att testa nya tjänster – det har vi tagit fasta på. Vi var till exempel en av de första att lansera Windows Live Messenger i mobilen. Nu i november har vi lanserat en ny tjänst för TV i mobilen samt en mobil videoportal för våra 3G-kunder, säger Ulrika Steg chef för Halebop.

Halebops abonnemang
Gratis SMS (max 3000/månad)
Månadsavgift 249 kr – varenda krona kan användas till samtalstid
Samtalsavgift 66 öre/minut
Öppningsavgift 66 öre

För mer information, pressbilder samt pressvideo:
www.halebop.se/pressrum
Gabriella Westin, pressansvarig på Halebop, 070-310 05 74

Halebops undersökning om mobilanvändande
Undersökningen är genomförd som en webbenkät bland 1 768 av Halebops kunder 7-15 november 2007.