Nu har Östergötlands mest hållbara företag rankats

Report this content

På torsdag den 3 december presenteras vilket företag i regionen som östgötarna tycker är mest hållbart. Det är projektet Hållbara Insikter som har genomfört en undersökning bland 1000 östgötar. Syftet med undersökningen är att få djupare insikter kring östgötarnas syn på hållbarhet och hur hållbart man lever. Dessutom har ett 50-tal företag och verksamheter i regionen rankats ur ett hållbarhetsperspektiv.

Bakom projektet Hållbara Insikter står kommunikationsbyrån Identx, hållbarhetskonsultföretaget Envima och undersökningsföretaget Origo Group. Syftet med projektet är att ge insikter, stötta och inspirera företag och verksamheter att ta nästa steg i sitt hållbarhetsarbete.

– Vi har tagit reda på vilken inställning östgötarna har till hållbarhet, vilka kunskaper man besitter samt vad man gör för att bidra till en hållbar framtid. Genom att dela med oss av insikterna och uppmärksamma de verksamheter som lyckas väl hoppas vi kunna inspirera fler att satsa mer på sitt hållbarhetsarbete, säger Henrik Brandes på Origo Group.

Media hälsas välkommen att delta via länk

Vilket företag eller verksamhet som östgötarna tycker är hållbarast i länet kommer att presenteras vid ett zoom-möte den 3 december. Då presenteras rapporten ”Hållbara Insikter 2020” i sin helhet.

Över länk finns representanter från de tio finalisterna; Bixia, Göta Kanalbolag, Kolmården, Länsförsäkringar Östgöta, Returpack/Pantamera, Stjärnägg, Svensk Plaståtervinning, Tekniska verken, Ösgötatrafiken och Östenssons.

Datum: 3 december 2020Tid: 8.00 – 9.30

Länk: https://us02web.zoom.us/j/85381139438?pwd=OG9PWFRYOXpMMUoxUWtLa2NSdnVZZz09

För mer information kontakta:

Karin Ljungmark Malmström, vd Identx
karin@identx.se

Henrik Brandes, Origo Group
henrik@origogroup.com

Anna Axelsson, vd Envima
anna.axelsson@envima.se

www.hållbarainsikter.se

Hållbara Insikter är ett samarbetsprojekt mellan Identx, Envima och Origo Group i syfte att ge insikter kring hållbarhet samt stötta och inspirera företag och verksamheter att ta nästa steg i sitt hållbarhetsarbete.

www.hållbarainsikter.se

Taggar: