Christer Gardell delar ut pris till Sveriges bästa ekonomijournalist 2018

Cevian Capitals grundare Christer Gardell är prisutdelare när Sveriges Bästa Ekonomijournalist 2018 avslöjas den 30 maj. Prisutdelningen sker i anslutning till Nordic Financial Communication Summit – Nordens största konferens om finansiell kommunikation, på hotel At Six i Stockholm.

I år är det 22:a året i följd som priset delas ut och liksom tidigare är det Sveriges näringsliv som utser samtliga vinnare genom en undersökning bland företagsledare, finanschefer, IR-chefer, kommunikationschefer och analytiker. Undersökningen genomförs av kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson.

Inför 2018 års omröstning har det skett en förnyelse av de olika priskategorierna med ett ökat fokus på journalistiska insatser. Totalt delas priset ut i 13 kategorier, varav sex går till enskilda ekonomijournalister och sju till ekonomimedier, enligt följande fördelning:

•  Sveriges bästa ekonomijournalist 2018 (prisutdelare Christer Gardell)
  •  Sveriges bästa ekonomijournalist: Nyheter
  •  Sveriges bästa ekonomijournalist: Börs & Aktier
  •  Sveriges bästa ekonomijournalist: Makroekonomi
  •  Sveriges bästa ekonomijournalist: Privatekonomi
  •  Sveriges bästa ekonomijournalist: TV & Radio
  •  Årets Dagstidning
  •  Årets Affärsmagasin
  •  Årets Digitala media
  •  Årets Nyhetsbyrå
  •  Årets TV och radio
  •  Årets Twitter-konto
  •  Årets Podcast

Ekonomijournalistpriset 2018 delas ut i samband med Nordic Financial Communication Summit, som är den första konferensen och mötesplatsen för den nordiska finansvärlden med särskilt fokus på kommunikation. I konferensen deltar bland annat Per Jörgen Persson, partner Northzone, Lauri Rosendahl, VD Nasdaq Nordic, Frédéric Cho, vice ordförande Svensk-Kinesiska Handelskammaren, Ann Grevelius, ordförande och grundare av Opti, Magnus Billing, VD Alecta och Philippa Malmgren, tidigare ekonomisk rådgivare i Vita Huset.

Tid och plats: Ekonomijournalistpriset delas ut kl. 17.00 med efterföljande mingel på Hotel At Six, Brunkebergstorg 6 i Stockholm. Nordic Financial Communication Summit pågår kl. 10.00-17.00 på Hotel At Six. För ytterligare information om ekonomijournalistpriset vänligen kontakta Julia Agha, julia.agha@halvarsson.se, 0761-09 05 93 eller Weje Sandén, weje.sanden@halvarsson.se, 0709-71 12 25.

Till redaktionen: Medier är inbjudna att närvara vid utdelningen av Ekonomijournalistpriset 2018 samt att delta i konferensen Nordic Financial Communication Summit. Anmäl deltagande och eventuellt intresse att intervjua talarna på konferensen till Alexandra Kaktus, alexandra.kaktus@halvarsson.se, 0761-09 05 47.

För mer information om Nordic Financial Communication Summit och fullständigt program, besök fincomsummit.com.

Hallvarsson & Halvarsson är en oberoende strategisk och finansiell kommunikationsrådgivare. Vi erbjuder Sveriges största kombinerade kompetens inom förtroendeskapande kommunikation med en komplett uppsättning av tjänster inom finansiell kommunikation, corporate communication, corporate marketing och public affairs. Hallvarsson & Halvarsson är en del av H&H Group, med systerbyråerna Comprend, Intellecta Corporate, Jung Relations, Creo, Springtime, Hilanders, Tomorrow, Involve, Identx, Consilio och Bysted. Hallvarsson & Halvarsson är medlem i AMO, det ledande globala nätverket av oberoende strategiska och finansiella kommunikationsrådgivare.