• Hallvarsson & Halvarsson/

Efterfrågan på integration av hållbarhetsfrågor i företagen växer starkt. Hallvarsson & Halvarsson förstärker med senior rådgivare – Lars-Olle Larsson

Hallvarsson & Halvarsson stärker det växande tjänsteområdet CSR med att rekrytera Lars-Olle Larsson Som Senior Advisor. Han är en av Sveriges främsta hållbarhetsprofiler och ledande expert på hållbarhets- och Integrerad Redovisning, <IR>.

Lars-Olle har lång erfarenhet av CSR-området som ansvarig för tjänsteområdet på PWC och innan dess på KPMG. Han kommer senast från rollen som ansvarig för policy, intressentrelationer och integrerad redovisning på Swedfund som i år prisbelönats för bästa integrerade redovisning av såväl Responsible Investor Reporting Awards som av Ethical Corporation. Lars-Olle är också ambassadör för  International Integrated Reporting Counsil, IIRC.

”Det pågår en stark utveckling av att integrera hållbarhetsfrågorna i företagens strategi, verksamhetsplanering och finansiella rapportering och Lars-Olle kommer stödja våra kunder i dessa processer. Vi är mycket glada över att Lars-Olle har valt att ansluta till vårt växande team av CSR-rådgivare”, säger Johan Ramsten, Managing Partner på H&H.

H&H har sedan 2006 ett av de främsta CSR-teamen i Sverige med ett tiotal konsulter som stödjer kunderna med strategi, implementering och kommunikation kring hållbarhetsfrågor. Det är ett av de snabbaste växande områdena inom H&H.

”Att företagsledningar och styrelser nu ser CSR-frågorna som värdepåverkande och efterfrågar erfarenhet och kunskap i detta område är ett tecken i tiden som Hallvarsson & Halvarsson tidigt såg. Jag ser fram emot att ansluta till H&H som under flera år investerat i ett team av konsulter som nu kan möta denna efterfrågan. Förhoppningsvis kan min långa erfarenhet vara till nytta för företagets kunder när nu integrationen av hållbarhet händer på riktigt”, säger Lars-Olle Larsson.

Lars-Olle Larsson börjar den 1 oktober.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Ramsten, Managing Partner Hallvarsson & Halvarsson, Tfn +46 709 71 12 85
Lars-Olle Larsson, Senior Advisor CSR Hallvarsson & Halvarsson, Tfn +46 709 29 39 83

Hallvarsson & Halvarsson är en ledande kommunikationsrådgivare inom Financial & Corporate Communication, Corporate Marketing, CSR samt Public Affairs. H&H har mer än 70 medarbetare och är medlem i AMO, det ledande globala nätverket inom strategisk och finansiell kommunikation samt har ett samarbete med Interel Group, rådgivare inom Public Affairs och European Affairs.

Hallvarsson & Halvarsson är en del av Hallvarsson & Halvarsson Group som samlar Sveriges främsta kommunikationskompetens i tre ledande kommunikationsbyråer, Hallvarsson & Halvarsson, Comprend och Springtime. I gruppen arbetar 150 konsulter med att bistå kunder i över 10 länder. H&H Group har två kontor i Stockholm, ett i London och finns representerade i Lissabon och Milano. För mer information se www.halvarsson.se