Hallvarsson & Halvarsson förstärker PA-erbjudande från Regeringskansliet

Elin Tibell börjar på Hallvarsson & Halvarson i januari. Elin Tibells stora erfarenhet från både näringsliv och politik förstärker bolagets Public Affairs erbjudande.

”Det politiska landskapet har blivit allt svårare att tolka, det kräver insikt, erfarenhet och politisk bredd. Vårt Public Affairs erbjudande har både bredden och djupet som krävs för att för att kunna bidra med att utveckla våra kunders affär. Vi letar hela tiden nya personer som kan vara med att utveckla oss och våra kunder. Jag är stolt över att Elin Tibell har valt att jobba på Hallvarsson & Halvarson. Med hennes politisk bakgrund inom politiken på nationell och regional nivå förstärker vi och breddar vårt erbjudande ytterligare," säger Anna Grönlund Krantz, VD för Hallvarsson & Halvarsson

Elin Tibell kommer senast från rollen som politisk sakkunnig på Justitiedepartementet. Hon har haft fler roller under S-regeringens åtta år vid makten, bl a sakkunnig på Finansdepartementet och pressekreterare hos Infrastrukturministern. Elin Tibell har också erfarenhet från olika roller inom Business Sweden.

"Jag ser fram emot att tillsammans med kloka kunder och kolleger jobba fram svar på små och stora samhällsutmaningar och se till att smarta idéer och lösningar når ut och kan göra nytta. Hallvarsson & Halvarsson är rätt plats för mig med min erfarenhet från politik och näringsliv”, säger Elin Tibell