Hallvarsson & Halvarsson rekryterar EU-experten Håkan Jonsson

Hallvarsson & Halvarsson (H&H) har rekryterat Håkan Jonsson till sitt Public Affairs-team. Håkan är en av Sveriges ledande EU-experter med bakgrund inom diplomati, politik och statsförvaltning. Håkan antogs till UD:s diplomatprogram 1991 och tjänstgjorde på poster utomlands och i Sverige fram till 2003. 1997-2002 var han stationerad i Bryssel, där han verkade inom svenska EU-representationen, EU:s ministerråd och Europaparlamentet. Håkan har publicerat skrifter och artiklar om EU åt bl.a. SIEPS och Utrikespolitiska institutet. 2003-2006 var han kommerseråd och bitrände generaldirektör vid expertmyndigheten Kommerskollegium, ansvarig för EU:s inre marknad, och 2006-2008 var han statssekreterare för EU-frågor i Statsrådsberedningen. Det senaste året har han, som egen konsult, varit anlitad som rådgivare åt företagsledningar och tankesmedjor. Han är senior rådgivare inom SNS och Global utmaning. Håkan har föreläst om EU-frågor hos ledande institut såsom franska Notre Europe, polska Demos Europa och belgiska Bruegel, samt även vid École nationale d’administration i Frankrike. Martin Petersson, vd för H&H kommenterar: ”Genom Håkan Jonssons kunskaper, erfarenheter och nätverk förstärker vi ytterligare vårt Public Affairs-team, särskilt inom EU-frågor”.

Taggar: