Hallvarsson & Halvarssons digitala erbjudande utvecklas vidare genom systerbyrån KW Digital

Hallvarsson & Halvarsson utvecklar det digitala erbjudandet genom sin internationella systerbyrå KW Digital.

Från den 12 november utförs digital rådgivning och produktion i Sverige av KW Digital som förutom i Stockholm också finns i London, Milano, Portugal och Dubai. Konsulter med renodlat digital profil flyttar därför från Hallvarsson & Halvarsson till KW Digital. Samarbetet mellan systerbyråerna kommer dock att vara nära, bland annat genom delat kontor i Stockholm.

”Genom förändringen får Hallvarsson & Halvarsson ett tydligt fokus på att befästa positionen som Nordens bästa rådgivare inom förtroendeskapande kommunikation. Till grund för våra råd och lösningar ligger en djup förståelse för kundernas affärsmål och intressenters drivkrafter. Bland våra medarbetare finns många av marknadens ledande rådgivare och experter inom finansiell kommunikation, corporate communication, corporate marketing och public affairs”, säger Martin Petersson, VD för Hallvarsson & Halvarsson.

”Genom detta stärks KW Digital ytterligare och vi skapar den ledande digitala kommunikationsbyrån för företagskommunikation i Europa. KW Digital har idag kunder i mer än 10 länder som vi hjälper att bättre utnyttja digitala kanaler i deras företagskommunikation, t.ex. genom deras webbplatser eller digitala årsredovisningar. Genom att kombinera research med strategisk rådgivning och kapacitet för implementering skapar vi bättre och mer effektiva lösningar som fungerar i praktiken för våra kunder” säger Staffan Lindgren, Managing Director för KW Digital.

”Att King Worldwide-koncernens digitala erbjudande stärks kommer även Hallvarsson & Halvarsson till godo genom att våra kunder får tillgång till en ännu bredare och djupare digital förmåga genom satsningen på KW Digital”, fortsätter Martin Petersson.

Hallvarsson & Halvarsson och KW Digital ingår båda i King Worldwide, en global koncern med fokus på financial communication och stakeholder management. King Worldwide har ca 900 medarbetare och fler än 1 000 kunder. Kontor finns i New York, Boston, London, Stockholm, Madrid, Kapstaden, Moskva, Dubai, São Paulo och Hong Kong.

För mer information:

Martin Petersson
VD, Hallvarsson & Halvarsson
martin.petersson@halvarsson.se
www.halvarsson.se

Staffan Lindgren
Managing Director, KW Digital
staffan.lindgren@kw-digital.com
www.kw-digital.com

Hallvarsson & Halvarsson (www.halvarsson.se) stödjer företag och organisationer att skapa värden genom att utveckla kommunikationstjänster som bygger insikt och förtroende. Hallvarsson & Halvarsson arbetar med strategisk kommunikationsrådgivning inom Financial Communication, Corporate Communication, Corporate Marketing och Public Affairs. Hallvarsson & Halvarsson är en del av King Worldwide, en ledande global rådgivare inom stakeholder management och finansiell kommunikation (www.king-worldwide.com).