Journalisten Åsa Julin till Hallvarsson & Halvarsson

Kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson stärker sin mediekompetens ytterligare genom rekryteringen av journalisten Åsa Julin.

- Vi ska alltid vara förstahandsvalet för företag med komplexa kommunikationsutmaningar. Åsa har en förmåga att snabbt sätta sig in i svåra frågor och formulera budskap och råd utifrån en förståelse av hur omvärlden och medielandskapet fungerar. Detta tillsammans med hennes erfarenhet av produktion inom etermedier kommer att stärka vår position ytterligare, säger Anna Grönlund Krantz, VD på Hallvarsson & Halvarsson.

Åsa Julin har många års erfarenhet av nyhetsarbete på de stora riksredaktionerna. Under flera år var hon programledare på TV4 Nyheterna och programledare och redaktör på TV4 Ekonominyheterna. Hon har också arbetat för Ekonomiekot på Sveriges Radio, som producent för Nobelstudion på Sveriges Television samt för flertalet avsnitt av Sommar i P1.  Utöver detta har hon bedrivit en framgångsrik verksamhet som moderator.

- Hallvarsson & Halvarsson är för mig den byrå i Sverige idag som har det mest intressanta erbjudandet inom strategisk kommunikation. Kombinationen av djup expertis inom ett flertal områden och en förmåga att leverera både råd och handling gör att man har många intressanta uppdrag och kunder. Jag ser framemot att addera min erfarenhet och kompetens till denna spännande mix, säger Åsa Julin.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Grönlund Krantz, VD, anna.gronlund.krantz@halvarsson.se, +46 70 637 33 51

Om Hallvarsson & Halvarsson
Hallvarsson & Halvarsson är Sveriges ledande byrå med särskild tyngd inom finansiell kommunikation. Vi arbetar med förtroendeskapande kommunikation med expertis inom Financial Communication, Corporate Communication, Corporate Marketing, Sustainability Affairs och Public Affairs. Kundportföljen är bred och inkluderar både små och stora företag och organisationer. Svenska såväl som internationella. Byrån drivs under ledning av vår vd Anna Grönlund Krantz och vi är drygt 70 medarbetare. Tillsammans med systerbyråerna Berntzon:Bylund, Bysted, Comprend, Consilio International, Creo, Hilanders, Identx, Involve, Jung Relations, Mindmakers PR, Savvy, Socialminds, Springtime Intellecta, Tomorrow, Wonderland och Axiom Insight bildar vi Sveriges största kommunikations¬grupp H&H Group. Hallvarsson & Halvarsson är medlem i AMO, det ledande globala nätverket av strategiska och finansiella kommunikationskonsultföretag.