Lotta Fogde till Hallvarsson & Halvarsson

Lotta Fogde knyts till Hallvarsson & Halvarsson som senior advisor från den 20 augusti.

Lotta var kommunikationsdirektör i gruvbolaget LKAB 2008-2013 och har tidigare arbetat åtta år i Regeringskansliet som bl.a. statssekreterare hos Leif Pagrotsky i UD och Näringsdepartementet. Hon har även jobbat som journalist vid Sveriges Radio samt som ledarskribent och krönikör i Expressen och Dagens Nyheter.

"Vi glädjer oss åt att få ombord Lottas breda erfarenhet inom såväl corporate communications som public affairs," säger Martin Petersson, VD för Hallvarsson & Halvarsson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lotta Fogde, tel. 0705-62 85 36, lotta.fogde@halvarsson.se

Martin Petersson, vd, tel: 0709-71 12 91, martin.petersson@halvarsson.se

Hallvarsson & Halvarsson (www.halvarsson.se) stödjer företag och organisationer att skapa värden genom att utveckla kommunikationstjänster som bygger insikt och förtroende. H&H har över 100 medarbetare och arbetar med strategisk kommunikationsrådgivning inom finansiell kommunikation, medierådgivning, krishantering, investerarrelationer, webbrådgivning, CSR samt Public Affairs. Hallvarsson & Halvarsson är en del av King Worldwide, en ledande global rådgivare inom stakeholder management och finansiell kommunikation (www.king-worldwide.com).