Odd Eiken till Hallvarsson & Halvarsson

Hallvarsson & Halvarsson förstärker sitt erbjudande inom Corporate Communication och Public Affairs genom att rekrytera Odd Eiken som Senior Advisor. Odd kommer närmast från rollen som vice VD i Kunskapsskolan Education och har tidigare bl a varit kommunikationsdirektör i SEB, Skandia och på Svenskt Näringsliv, Sverigechef för Kreab samt statssekreterare i Utbildningsdepartementet. Odd Eiken kommer parallellt med sina uppdrag i Hallvarsson & Halvarsson att verka som VD i utbildningsföretaget NordicEd, som driver och utvecklar skolor i tillväxtländer.

-  Odd är en av Sveriges mest erfarna kommunikatörer och besitter erfarenheter och kunskaper inom kommunikation som kommer vara värdefulla för Hallvarsson & Halvarsson och våra kunder. Jag är mycket glad över att välkomna Odd till vårt team, säger Johan Ramsten, Managing Partner för Hallvarsson & Halvarsson.

-  Jag har alltid varit imponerad av kompetensen och arbetsglädjen hos Hallvarsson & Halvarsson, så det känns spännande att komma på insidan och bidra till att ytterligare stärka kunderbjudandet, Säger Odd Eiken.

Odd Eiken börjar på Hallvarsson & Halvarsson den 15 februari.

Kontakt:
Johan Ramsten
Telefon: 0709 – 711285
E-post: Johan.ramsten@halvarsson.se

Odd Eiken
Telefon: 0767-797611

Hallvarsson & Halvarsson är en ledande kommunikationsrådgivare inom Financial & Corporate Communication, Corporate Marketing samt Public Affairs. H&H har mer än 70 medarbetare och är medlem i AMO, det ledande globala nätverket inom strategisk och finansiell kommunikation samt har ett samarbete med Interel Group, rådgivare inom Public Affairs och European Affairs.Hallvarsson & Halvarsson är en del av H&H Group som är en ägare av kommunikationsföretag med ambitioner att vara marknadsledare. Gruppen består av Hallvarsson & Halvarsson, Comprend, Springtime, Involve och Jung Relations. Gruppens byråer samarbetar med kunder i 10 länder och har drygt 220 konsulter som arbetar från kontor i Stockholm, London och Lissabon.