Rodney Alfvén stärker Hallvarsson & Halvarssons IR och transaktionserbjudande

Hallvarsson & Halvarsson växer ytterligare inom IR och transaktioner och välkomnar Rodney Alfvén som partner och rådgivare.

-Jag är glad att kunna tillkännage att Rodney Alfvén börjar hos oss på Hallvarsson & Halvarsson, det stärker vår roll som Sveriges ledande byrå inom strategisk kapitalmarknadskommunikation. Få personer har en sådan gedigen erfarenhet av aktiemarknadskommunikation som Rodney. Vi har under årens lopp haft många givande samtal med varandra och därför känns det extra roligt att Rodney nu kommer in för att ytterligare utveckla vårt IR- och transaktionserbjudande, säger Anna Grönlund Krantz, VD på Hallvarsson & Halvarsson.

Rodney Alfvén har under nära tre decennier varit verksam inom kommunikation och på de finansiella marknaderna. Bland annat i rollen som journalist och redaktionschef för Veckans Affärer. Rodney har också varit analytiker och analyschef på Cheuvreux. Senast kommer Rodney från Nordea där han varit under mer än 12 års tid. Först i rollen som Head of Investor relations och nu senast som Head of Investment & Sustainability på Nordea Liv&Pension.

-Jag har under de år vi fört samtal med varandra fått en mycket stor respekt för den djupa och breda kompetens samt sunda värderingar som präglar Hallvarsson & Halvarsson. Jag ser verkligen fram emot att som partner och rådgivare ytterligare utveckla bolagets erbjudande inom finansiell kommunikation och bidra till att göra H&Hs kunder än mer framgångsrika, säger Rodney Alfvén.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Grönlund Krantz, VD, anna.gronlund.krantz@halvarsson.se, +46 70 637 33 51

Om Hallvarsson & Halvarsson
Hallvarsson & Halvarsson är Sveriges ledande byrå med särskild tyngd inom finansiell kommunikation. Vi arbetar med förtroendeskapande kommunikation med expertis inom Financial Communication, Corporate Communication, Corporate Marketing, Sustainability Affairs och Public Affairs. Kundportföljen är bred och inkluderar både små och stora företag och organisationer. Svenska såväl som internationella. Byrån drivs under ledning av vår vd Anna Grönlund Krantz och vi är drygt 70 medarbetare. Tillsammans med systerbyråerna Berntzon:Bylund, Bysted, Comprend, Consilio International, Creo, Hilanders, Identx, Involve, Jung Relations, Mindmakers PR, Savvy, Socialminds, Springtime Intellecta, Tomorrow, Wonderland och Axiom Insight bildar vi Sveriges största kommunikations¬grupp H&H Group. Hallvarsson & Halvarsson är medlem i AMO, det ledande globala nätverket av strategiska och finansiella kommunikationskonsultföretag.