Sofia Arkelsten till Hallvarsson & Halvarsson

Hallvarsson & Halvarsson värvar trio och stärker sitt Public Affairs-erbjudande

Sofia Arkelsten med mångårig erfarenhet av politiskt beslutfattande såväl i Stockholms kommun som Sveriges riksdag ansluter till Hallvarsson & Halvarsson. Sofia har en bakgrund som jurist på Svensk Handel och som informationschef på ICA Sverige och har sedan 2006 varit riksdagsledamot för Moderaterna. Arkelsten har under tiden som riksdagsledamot också varit partisekreterare för Moderaterna och ordförande i utrikesutskottet.

-       Genom rekryteringen av Sofia tillför vi både en grundmurad politisk erfarenhet och ett genuint kunnande i hållbarhetsfrågor vilket många av våra kunder efterfrågar säger Anna Grönlund Krantz, VD för Hallvarsson & Halvarsson

-       Med sammanlagt 20 års erfarenhet från politiken ser jag fram emot att få använda förståelsen och kunskaperna för att ge konkreta råd till Hallvarsson & Halvarssons kunder i dessa tider av förändring. Det är inspirerande att få arbeta med kommunikation igen och jag uppskattar särskilt att få arbeta med hållbarhet och handfast klimatarbete säger Sofia Arkelsten

Utöver rekryteringen av Sofia Arkelsten ansluter även Björn Fridén och Johanna Arenius. Björn har en bakgrund som ledarskribent på Aftonbladet, talskrivare och politisk sekreterare till Socialdemokraternas partiledning. Senast kommer Björn från en tjänst på IF Metalls kommunikationsavdelning. Johanna Arenius avslutar under våren sina studier i Retail Management på Handelshögskolan i Stockholm och ansluter till Hallvarsson & Halvarsson under januari.

-       Att vara en aktiv samhällsaktör blir allt mer viktigt för våra kunder. Genom dessa rekryteringar stärker vi vår förmåga att kunna vägleda våra kunder rätt i ett snårigt politiskt landskap, avslutar Anna Grönlund Krantz

För mer information, kontakta Anna Grönlund Krantz, CEO på telefon 070 637 33 51 eller mail anna.gronlund.krantz@halvarsson.se

Hallvarsson & Halvarsson är en oberoende strategisk och finansiell kommunikationsrådgivare. Vi erbjuder Sveriges största kombinerade kompetens inom förtroendeskapande kommunikation med en komplett uppsättning av tjänster inom finansiell kommunikation, corporate communication, corporate marketing och public affairs. Hallvarsson & Halvarsson är en del av H&H Group, med systerbyråerna Comprend, Intellecta Corporate, Jung Relations, Creo, Springtime, Hilanders, Tomorrow, Involve, Identx, Consilio och Bysted. Hallvarsson & Halvarsson är medlem i AMO, det ledande globala nätverket av oberoende strategiska och finansiella kommunikationsrådgivare.

Hallvarsson & Halvarsson är Sveriges ledande byrå med särskild tyngd inom finansiell kommunikation. Vi arbetar med förtroendeskapande kommunikation med expertis inom Financial Communication, Corporate Communication, Corporate Marketing, Sustainability Affairs och Public Affairs. Kundportföljen är bred och inkluderar både små och stora företag och organisationer. Svenska såväl som internationella. Byrån drivs under ledning av vår vd Anna Grönlund Krantz och vi är drygt 70 medarbetare. Tillsammans med systerbyråerna Berntzon:Bylund, Bysted, Comprend, Consilio International, Creo, Hilanders, Identx, Involve, Jung Relations, Mindmakers PR, Savvy, Socialminds, Springtime Intellecta, Tomorrow, och Wonderland bildar vi Sveriges största kommunikations­grupp ‐ H&H Group.