Thomas Backteman till Hallvarsson & Halvarsson

Hallvarsson & Halvarsson satsar vidare på att vara en ledande rådgivare i samband med företagstransaktioner och rekryterar Thomas Backteman, som blir ansvarig för området Transaktioner med en plats i ledningsgruppen. Första arbetsdag blir 15 september.

Johan Ramsten, Managing Partner på H&H: ”Thomas är en av Sveriges mest erfarna och skickliga kommunikationsrådgivare i transaktioner som vi känner väl sedan hans tidigare tid på Hallvarsson & Halvarsson. Han har också varit en av Sveriges mest respekterade kommunikationsdirektörer med unika erfarenheter från sin tid på Swedbank. Vi är mycket glada över att välkomna Thomas tillbaka.”

Thomas Backteman: "Det ska bli fantastiskt kul att komma tillbaka till Hallvarsson & Halvarsson i ett mycket spännande läge. Efter att i våras ha blivit ett partnerägt företag återigen och efter förvärvet av Springtime är vi idag Sveriges största kommunikationsbyrå med det bredaste erbjudandet. Att få delta i arbetet med att ta en ledande position på transaktionssidan känns både spännande och inspirerande. Jag är full av entusiasm att ta tag i detta efter valet i september.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Ramsten, Managing Partner Hallvarsson & Halvarsson, Tfn +46 709 71 12 85

Thomas Backteman, Tfn +46 708 31 11 66

Hallvarsson & Halvarsson är en ledande kommunikationsrådgivare inom Financial & Corporate Communication, Corporate Marketing samt Public Affairs. H&H har mer än 70 medarbetare och är medlem i AMO, det ledande globala nätverket inom strategisk och finansiell kommunikation samt har ett samarbete med Interel Group, rådgivare inom Public Affairs och European Affairs.

Hallvarsson & Halvarsson är en del av Hallvarsson & Halvarsson Group som samlar Sveriges främsta kommunikationskompetens i tre ledande kommunikationsbyråer, Hallvarsson & Halvarsson, Comprend och Springtime. I gruppen arbetar 150 konsulter med att bistå kunder i över 10 länder. H&H Group har två kontor i Stockholm, ett i London och finns representerade i Lissabon och Milano.

För mer information se www.halvarsson.se