Tobias Nässén till Hallvarsson & Halvarsson. Stärker Life Science-erbjudandet

Tidigare regionrådet i Region Stockholm, Tobias Nässén ansluter till Hallvarsson & Halvarsson.

"Life Science är ett prioriterat område, där vi redan nu ligger långt framme och har expertis och långa kundrelationer. Kundernas utmaningar är komplexa och kräver djup förståelse av det regulatoriska, politiska och kommunikativa ekosystemet. Det finns behov av att läsa och navigera i både nationell och regional politik. Eftersom politiken till stor del avgör affärsförutsättningar för bolag inom sektorn krävs förståelse och erfarenhet. Därför är vi glada att kunna välkomna Tobias Nässén som förstärker vårt erbjudande både i Life Science, Market Access och Public Affairs", säger Anna Grönlund Krantz, VD för Hallvarsson & Halvarsson

Tobias Nässén har bred och djup politisk erfarenhet, dels från regional politik, nu senast på posten som vård och valfrihetsregionråd, dels erfarenheter från arbete i riksdagen, Europaparlamentet och som kommunalråd i Nacka kommun.

"Det ska bli roligt att starta arbetet tillsammans med kollegorna på Hallvarsson & Halvarsson och jag hoppas kunna tillföra ytterligare perspektiv och insikter till ett redan starkt team. Life Science-sektorn är en av de mest spännande branscherna som finns med avgörande frågor för både människor och för Sveriges totala konkurrenskraft och jag ser mycket fram emot detta", säger Tobias Nässén.

För ytterligare information, kontakta:

Anna Grönlund Krantz
Vd, Hallvarsson &v Halvarsson