Tommy Borglund till Hallvarsson & Halvarsson

Hallvarsson & Halvarsson fortsätter att stärka sitt rådgivarteam inom Corporate Social Responsibility genom att Tommy Borglund återvänder till byrån.

Tommy Borglund var ansvarig för att bygga upp Hallvarsson & Halvarssons CSR-team under åren 2006-2012 och blev sedan kommunikationsansvarig för Stora Enso Renewable Packaging. Nu återvänder han som senior rådgivare med särskilt fokus inom Corporate Responsibility-frågor. Tommy Borglund har tidigare erfarenheter såsom ekonomijournalist på Sveriges Radio och Finanstidningen samt har en PhD från Handelshögskolan i Stockholm inom CSR.

Johan Ramsten, Managing Partner på H&H: ”Tommy är en av Sveriges främsta experter inom CSR. Kombinationen av Tommys akademiska bakgrund, hans erfarenheter inom media och som ansvarig för kommunikation inom ett av Sveriges större börsbolag gör hans erfarenheter mycket attraktiva för våra uppdragsgivare. Vi känner honom väl och är väldigt glada över att välkomna Tommy tillbaka.”

"Det är jätteroligt att vara tillbaka på Hallvarsson & Halvarsson och i rådgivningsbranschen. Det finns ett stort behov av nya tjänster inom CSR och jag ser framemot att utveckla dessa tillsammans med våra kunder. Byrån befinner sig i en intressant expansionsfas där CSR-tjänsterna har en nyckelroll”, säger Tommy Borglund.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Ramsten, Managing Partner Hallvarsson & Halvarsson, Tfn +46 709 71 12 85

Tommy Borglund, Director Hallvarsson & Halvarsson, Tfn +46 709 71 1263

Hallvarsson & Halvarsson är en ledande kommunikationsrådgivare inom Financial & Corporate Communication, Corporate Marketing samt Public Affairs. H&H har mer än 70 medarbetare och är medlem i AMO, det ledande globala nätverket inom strategisk och finansiell kommunikation samt har ett samarbete med Interel Group, rådgivare inom Public Affairs och European Affairs.

Hallvarsson & Halvarsson är en del av Hallvarsson & Halvarsson Group som samlar Sveriges främsta kommunikationskompetens i tre ledande kommunikationsbyråer, Hallvarsson & Halvarsson, Comprend och Springtime. I gruppen arbetar 150 konsulter med att bistå kunder i över 10 länder. H&H Group har två kontor i Stockholm, ett i London och finns representerade i Lissabon och Milano.

För mer information se www.halvarsson.se