Vinnarna av Ekonomijournalistpriset 2018 koras av Hallvarsson & Halvarsson den 30 maj

I 22 år har kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson utsett Sveriges bästa ekonomijournalister och ekonomimedier. Nu byter rankingen namn till Ekonomijournalistpriset och det delas i år ut av Cevians grundare Christer Gardell vid Nordic Financial Communication Summit den 30 maj i Stockholm.

- Ekonomijournalistiken har stadigt utvecklats under de 22 år som priset har delas ut. Därför är det nu dags för en förändring. Vi ändrar kategorierna och breddar enkätbasen för att bättre passa dagens medievärld. Priserna kommer att överräckas av Christer Gardell vid Nordic Financial Communication Summit den 30 maj i Stockholm, säger Weje Sandén, partner på Halvarsson & Halvarsson.

Nordic Financial Communication Summit är Nordens största seminarium med fokus på finansiell kommunikation, och det arrangeras av Hallvarsson & Halvarsson. Temat är ”Trust - in an age of transparency”. Seminariet hålls på hotell At Six och vänder sig främst till personer inom finans, IR, kommunikation, media, hållbarhet och public affairs.

För ytterligare information vänligen kontakta: Weje Sandén, Partner. E-mail: weje.sanden@halvarsson.se, tel: 0709 71 12 25

Se även Nordic Financial Communications Summits hemsida på https://nordic-financial-communication-summit.confetti.events/. Programmet uppdateras löpnande.

Hallvarsson & Halvarsson (halvarsson.se) är en ledande kommunikationsrådgivare inom corporate communications, corporate marketing, sustainability affairs, finansiell kommunikation, investerarrelationer, och public affairs. Vår kundportfölj är bred och inkluderar både små och stora företag och organisationer. Vi är cirka 70 konsulter med gedigen bakgrund inom respektive kompetensområde.