Välgörenhetsaktion på prisbelönt keramik i samarbete med Bukowskis på Hallwylska museet

Report this content

Det är de fantasifulla och färgsprakande keramikpjäserna i utställningen, Ardmore - Samtida sydafrikansk keramik som för närvarande visas på Hallwylska museet, ingår i ARS 11, som auktioneras ut. Intäkterna går oavkortat till Ardmore Excellence Fund som genom forskning, information och stöd till de drabbade bidrar till att öka medvetenheten kring HIV och Aids.

Auktionen äger rum onsdagen den 9 juni på Hallwylska museet, Hamngatan 4
Auktionsförrättare är Tom Österman, I:e intendent Bukowskis.

Förfriskningar serveras från kl 18 och auktionen startar kl 18.30

Den färgstarka och unika keramiken, t ex kannor, fat och skålar, påminner mer om skulpturala verk, har tidigare aldrig visats på våra breddgrader. Den har väckt stor uppmärksamhet världen över, bl a på Christies och Bonhams. Priserna varierar beroende på föremålens storlek och motivens svårighetsgrad.

Den presumtiva ägaren, till ett exklusivt föremål från Ardmore Collection, får möjlighet att exponera företagsnamn, logotype eller enbart namn tillsammans med föremålet, under resterande utställningstid fram till den 4 september i Hallwylska museet.

Stockholm i juni 2011

Margareta Berglund Hamngren