HFAB bygger ut kundcenter och satsar på miljön

För att erbjuda ännu bättre service till våra hyresgäster planerar HFAB att bygga ut kundcentret på Fredrik Ströms gata 6. Utbyggnaden väntas stå klar under försommaren 2013.

Med planerad byggstart i maj ska vårt nuvarande kundcentrum som är en viktig mötesplats för oss och våra hyresgäster bli lite större. Med utökade utställningsytor kan kunders önskemål och förväntningar mötas på ett tydligare sätt. Den publika ytan blir då drygt 500 kvadratmeter varav 350 kvadratmeter är ny yta för hyresgästerna.
- Vi ser framemot att skapa ljusare och större utställningsytor för att ytterligare förbättra servicen mot våra hyresgäster. Då får vi bland annat plats med ett större urval från vår bonusfond, säger Anders Thorén, affärsutvecklings- och kommunikationschef.

Utbyggnaden sker genom en effektiv förtätning av den befintliga fastigheten. Fasaden på den västra gaveln täcks med glas och sträcker sig sex meter från den befintliga husväggen över vårt nuvarande kundcenter. På så sätt påverkas inte grönytorna i den intilliggande parken. Samtidigt skapas även efterfrågad kontorsyta i huset. HFAB vill ha en tydlig profil mot miljö och hållbar utveckling och som ett led i detta avser vi att i samband med ombyggnaden Greenbuildningcertifiera fastigheten med bland annat solceller i fasaden, vilket i så fall blir den första i sitt slag i Halmstads kommun.

I början av mars lämnas entreprenaden ut på upphandling. Om kostnaderna inte blir för höga förväntas det senare i vår stå klart när den planerade utbyggnaden kan starta.
- Vi hoppas kunna återkomma med fler upphandlingar gällande förnyelse och nyproduktion av bostäder om prisbilden och konkurrensen ligger rätt, säger Marie Dellhag, fastighetsutvecklingschef.

För med information: Anders Thorén, affärsutvecklings- och kommunikationschef, 070-249 39 84 eller Marie Dellhag, fastighetsutvecklingschef, 070-365 91 20.

Vi ser framemot att skapa ljusare och större utställningsytor.
Anders Thorén