Peab och Aleris tecknar avtal om äldreboende i Halmstad

Report this content

Peab och vård- och omsorgsföretaget Aleris med systerbolaget Näckström Fastigheter har tecknat avtal gällande projektering av ett äldreboende i Halmstad. Byggstart för boendet med 54 platser vid Nissans strand planeras att ske under 2013. Avtalet innebär att Näckström förvärvat mark från Peab och Halmstad Fastighets AB. Näckström Fastigheter kommer att vara den långsiktige ägaren till äldreboendet och Peab kommer att vara byggentreprenör.

- Det är mycket glädjande att vi nu kan förverkliga det första äldreboendet i samarbete med Aleris och Näckström. Detta ligger helt i linje med Peabs konceptuella satsning på att skapa bra boendeformer för äldre, säger Anders Hylén, affärsutvecklingschef på Peab.

Aleris, som är ett av Nordens ledande privata vårdföretag, erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa och har cirka 7 500 medarbetare.

- Sverige står inför en situation med allt fler äldre. Genom att skapa moderna och hemlika boenden med innehåll och lösningar som ger de äldre stimulans vill Aleris bidra till att människor får en bra och trygg ålderdom, säger Peter Ceder, etableringsansvarig på Aleris.

- Denna satsning är ett bevis för att Halmstads attraktionsförmåga fortsätter att öka, säger Terje Johansson, VD på Halmstads Fastighets AB.

För ytterligare info, kontakta: Bratislav Marjanovic, regionchef Peab 042 251049 Leif Danielsson, utvecklingschef Peab 0733 374629 Peter Ceder, etableringschef Aleris, 08 12319008 Rikard Edenius, VD Näckström Fastigheter, 0706 055105 Henrik Kennedy, pressansvarig Aleris, 0706 827123