Sven Alexandersson utses till tf VD på HFAB från 1 november

Report this content

HFAB:s VD Terje Johansson sade upp sig från HFAB i början av sommaren. Terje Johanssons sista arbetsdag blir 31 oktober. Sven Alexandersson tillträder som tf VD från och med 1 november.

- Vi håller på med rekryteringen av en efterträdare till Terje. Jag är glad att Sven ställer upp som tf VD fram till dess att vi hittat en ersättare och att personen ifråga har kommit på plats. Sven har jobbat på HFAB sedan 2010, han är erfaren med bred kompetens, känner väl till bolaget och sitter redan i ledningsgruppen, säger Kjell Helgesson, styrelseordförande för HFAB.

- För mig är det självklart att ställa upp som en tillfällig lösning. HFAB är ett välskött bostadsföretag och för mig som är uppvuxen i Halmstad är det med stolthet som jag tar mig an detta, säger Sven Alexandersson.

Sven Alexandersson, 61 år, började på HFAB i mars 2010 och har arbetat som tf ekonomichef samt som vikarierande distriktschef. Han har tidigare haft administrativa chefspositioner inom två av Sveriges största bostadsföretag, Svenska Bostäder och Poseidon. Sven Alexandersson har dessutom varit vd för flera företag bl a Monark AB i Varberg.

För ytterligare kommentarer kontakta: Kjell Helgesson, 070-378 72 38 Sven Alexandersson, 073-092 77 40

Vi håller på med rekryteringen av en efterträdare till Terje.
Kjell Helgesson