Halogen går till börsen med 154 nya miljoner

Report this content

Halogen går till börsen med 154 nya miljoner Styrelsen i Internetkonsultbolaget Halogen avser att introducera bolaget på Stockholmsbörsen under året. Finansiella rådgivare är Enskilda Securities och Deutsche Bank. En framgångsrik riktad nyemission har tillfört bolaget 154 miljoner kronor vilket medför en värdering av Halogen på drygt 1 miljard kronor. Investerarna är bland andra Kohlberg Kravis Roberts & Co, Enskilda Securities, Svenska Koppar och företagets personal. Efter nyemissionen har närmare 90% av medarbetarna ägande i Halogen. Vi är glada för det stora intresset i samband med den riktade nyemissionen och välkomnar våra nya delägare som är ledande finansiella aktörer med spetskompetens inom Internet området, säger Yngve Andersson styrelseordförande och tillförordnad koncernchef. Franco Fedeli kommer att tillträda som arbetande styrelseordförande i Halogen från 1 mars i år. Hans breda erfarenhet av europeisk telekom- och Internetverksamhet kommer att utgöra en stor tillgång för bolaget. Halogen fokuserar på kvalitet framför tillväxt och har som strategiska Internetkonsulter, på kort tid lyckats ta en unik position på den Europeiska marknaden. Jag tror på människorna i bolaget och en marknadsnotering kommer att göra företaget ännu mer attraktivt. Det ger oss dessutom en bra finansiell plattform för att fullfölja den lagda expansions- och förvärvsstrategin i Europa, säger Franco Fedeli. Halogens erbjudande utgår från en helhetssyn på Internetlösningar. Företagets främsta styrka är dess förmåga att kombinera kunskapen om hur Internet förändrar affärsprocesserna med djup förståelse för hur tekniken påverkar enskilda människor, industrier och samhället i stort. Halogen arbetar med traditionell projektstyrning och kvalitetssäkring för att tillse att leveranser sker med hög kvalitet, på rätt tid och till överenskommen kostnad. För mer information: Yngve Andersson yngve.andersson@halogen.se +46 (0)70-514 12 70 Erik Hörnfeldt erik.hornfeldt@halogen.se +46 (0)70-547 57 96 www.halogen.se (för bilder och bakgrundsfakta) www.kkr.com Halogen is Europe's leading e-Business innovator with more than 150 employees in Stockholm, London, Hamburg, Paris and Oslo. By combining strategies for the Internet age with solid implementation skills the company delivers new growth and market leadership. Halogen offers a complete portfolio of skills, integrated to meet the diverse needs of its clients across the full range of technology solutions. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/21/20000221BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/21/20000221BIT00090/bit0002.pdf