• Halogen/

Report this content

Halogen och Arkwright bygger Europas ledande företag för strategisk e-konsulting Det svenska Internetföretaget Halogen fusionerar med europeiska strategikonsultföretaget Arkwright. Det nya bolaget får namnet Halogen och kommet att ha närmare 150 medarbetare i London, Hamburg, Paris, Oslo och Stockholm.. Båda företagen kommer att visa positivt resultat för 1999 och en prognostiserad koncernintäkt på knappt 150 miljoner kronor. Nya Halogen är konsulter för e-business och erbjuder tjänster inom strategi & affärsutveckling, kommunikation & design samt teknik. Visionen är att bli det främsta europeiska konsultföretaget för strategisk rådgivning till företagsledning när det gäller utveckling av Internetbaserade affärslösningar. - Arkwright har sedan starten haft förmånen att arbeta strategiskt med ledande varumärken och byggt upp ett starkt kontorsnät i Europa. I det nya Halogen kan vi erbjuda mycket konkurrenskraftiga tjänster eftersom vi även kan leverera strategiska affärslösningar för Internet till våra kunder, säger Erik Fällström, en av grundarna på Arkwright. Behovet av tjänster för konsulttjänster inom e-business kommer i snabb takt utvecklas både inom nya och befintliga branscher och marknader. Halogen har utvecklat metoder och processer som tillsammans med avancerad teknik möter dessa behov. - Vi upplever en starkt växande marknad för "andra generationens" Internetkonsulter som bättre förstår villkoren för framtidens affärsidéer. Efter ett års framgångsrikt samarbete så kan vi från grunden, kan bygga ett företag med unik kompetens som förenar strategi, teknik och kommunikation, säger Erik Hörnfeldt, en av Halogens grundare. - Kunderna vill ha en helhetslösning av en leverantör. Halogen är unikt eftersom vi levererar strategi och teknik med förmåga att kunna genomföra detta mot kunderna, säger Yngve Andersson, styrelseordförande för Halogen. Kunderna är i första hand etablerade storföretag inom finansiella tjänster, telekom, media och nystartade nätföretag. Fram till dess att en ny koncernchef tillsatts agerar styrelseordförande Yngve Andersson som tf koncernchef.. För mer information kontakta Erik Hörnfeldt, Halogen: 070-547 57 96 Erik Fällström, Arkwright: +44 370 91 41 92 Yngve Andersson, tf koncernchef: 070-514 12 70 Se även www.halogen.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/06/19991206BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/06/19991206BIT00090/bit0002.pdf