Tomas Duffy ny Koncernchef för Halogen

Report this content

Tomas Duffy ny Koncernchef för Halogen Tomas Duffy tillträder idag, den 3 april som Koncernchef för Halogen. Tomas kommer närmast från posten som VD på Mannesmanns dotterbolag ipulsys. Innan dess var han vice VD på Telia med ansvar för bl.a. Internet och bredband. Yngve Andersson, som idag är tillförordnad Koncernchef för Halogen arbetar vidare som medlem av styrelsen. - Vi är väldigt glada att välkomna Tomas till Koncernchefsposten för Halogen, säger Yngve Andersson. Genom sina erfarenheter av att bygga upp IT-företag och leda dess nationella och internationella expansion, tror vi att Tomas har de egenskaper som krävs. Han får en hektisk start eftersom Halogen är på väg till börsen och samtidigt ökar expansionstakten i Europa. Under sina tretton år på AU-System skaffade sig Tomas Duffy erfarenhet av att bygga upp och leda både teknisk och strategisk konsultverksamhet. Nästa utmaning var att som VD för Telia TeleCom, bl a bygga upp Telias Internet- och bredbandsverksamhet. Under sina tre sista år på Telia ingick han i koncernledningen. På Mannesmann var han VD för dotterbolaget ipulsys som säljer IP-baserade tjänster till företagskunder. Tomas Duffy ledde företaget under en expansiv fas då företaget etablerade ett paneuropeiskt IP-nät. - Halogen är ett intressant företag eftersom de har något som ingen europeisk aktör kan erbjuda idag. Kombinationen av teknik, design samt strategi innebär att Halogen har kompetensen att ta ett helhetsgrepp i sina kundrelationer. För mig är det spännande att få vara med och leda företaget in på börsen och fortsätta expansionen i Europa. Men i grund och botten handlar det om att jag har ett stort förtroende för medarbetarna och deras kompetens, säger Halogens nya Koncernchef Tomas Duffy. För mer information: Tomas Duffy, Koncernchef Halogen, +46 (0)8-463 34 30 tomas.duffy@halogen.se Charlotte Backryd, Informationschef Halogen +46 (0)8-508 805 53 charlotte.backryd@halogen.se www.halogen.se (bilder och bakgrundsfakta) Halogen is Europe's leading e-Business innovator with more than 170 employees in Hamburg, London, Oslo, Paris and Stockholm. By combining strategies for the Internet age with solid conceptual and implementation skills, Halogen pioneers the development of end-to-end digital solutions. Halogen's complete portfolio of skills satisfies the diverse needs of its clients, enabling them to achieve rapid growth and market leadership. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/03/20000403BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/03/20000403BIT00030/bit0002.pdf